Αυξάνεται η χρήση του Διαδικτύου και στις μεγαλύτερες ηλικίες

Η χρήση του Διαδικτύου είναι σχεδόν καθολική στις νεαρές ηλικίες, πλέον, όμως τα ποσοστά διείσδυσης έχουν αρχίσει να αυξάνονται σημαντικά και στις μεγαλύτερες ηλικίες.

 

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της τελευταίας σχετικής έρευνας της Focus Bari που αφορά το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2018. Συγκεκριμένα, στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών, το ποσοστό διείσδυσης έχει φθάσει πλέον στο 54% όταν τον Μάρτιο του 2017 ήταν στο 39%.

 

Γενικότερα, τα ποσοστά διείσδυσης κινούνται σε υψηλά επίπεδα. Στο σύνολο των Ελλήνων πολιτών, ηλικίας 13-74 ετών, η χρήση του Διαδικτύου είναι στο 88%, ενώ στα μεγάλα αστικά κέντρα και ειδικότερα στην Αθήνα η χρήση του Διαδικτύου είναι σχεδόν καθολική, καθώς η διείσδυση ξεπερνά το 92%.

 

Όσον αφορά τον καθημερινό χρόνο που απορροφά από την καθημερινότητα το Διαδίκτυο, οι Έλληνες αφιερώνουν στο Internet περίπου 3,5 ώρες την ημέρα. Στις μικρότερες ηλικίες μάλιστα (18-34 ετών) ο μέσος όρος χρήσης του Internet ξεπερνά τις 4 ώρες ημερησίως, ενώ στις μεγάλες ηλικίες (65-74 ετών) πέφτει στις 2,2 ώρες.

 

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποδεικνύονται εξαιρετικά δημοφιλή δεδομένου ότι το 57% των Ελλήνων δηλώνει ότι αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 27% αφιερώνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πάνω από μία ώρα ημερησίως, το 51% έως μία ώρα. Όπως είναι αναμενόμενο, στις μικρότερες ηλικίες και συγκεκριμένα στο ηλικιακό κοινό 18-24 ετών συναντάμε τη μεγαλύτερη ενασχόληση με τα social media, αφού ποσοστό 63% απαντά ότι ασχολείται με αυτά για τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα.

 

Ενισχυμένο παρουσιάζεται και το ποσοστό των χρηστών που κάνουν online αγορές. Συγκεκριμένα, το 58% έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά online το τελευταίο εξάμηνο. Τα ποσοστά των Ελλήνων που αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου εκτοξεύονται στις νεαρότερες ηλικίες: το 73% των χρηστών, ηλικίας 24 έως 34 ετών, δηλώνει ότι έχει κάνει τουλάχιστον μία αγορά από ένα e-shop τους τελευταίους έξι μήνες. Πάντως, σχεδόν τρεις στους πέντε Έλληνες (το 56%) ηλικίας 45 ετών και άνω απαντά ότι δεν έχει κάνει καμία αγορά μέσω Internet το τελευταίο εξάμηνο.

 

Απόλυτα ταυτισμένοι με το «έξυπνο» κινητό τους είναι οι Έλληνες χρήστες, καθώς το 81% έχει μια συσκευή smartphone, με το 77% να συνδέεται μέσω αυτού στο Διαδίκτυο. Σχεδόν ένας στους δύο χρήστες στην Ελλάδα συνδέεται από το κινητό του τουλάχιστον για μία ώρα την ημέρα. Την ίδια στιγμή τρεις στους τέσσερις απαντούν ότι χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές στο smartphone τους με δημοφιλέστερες αυτές της επικοινωνίας (Viber, Messenger, Skype). Αυξανόμενος, στο μεταξύ, βαίνει ο αριθμός των Ελλήνων που έχουν συνδρομητική τηλεόραση. Συγκεκριμένα, 1,331 εκατομμύρια νοικοκυριά στην Ελλάδα έχουν συνδρομητική τηλεόραση, ενώ στην Αττική το ποσοστό των συνδρομητών είναι ήδη 40%.

 

Εξαιρετικά υψηλή παρουσιάζεται η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών και στις μικρότερες ηλικίες, καθώς το 77% των παιδιών, ηλικίας 5 έως 12 ετών, έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Ξεκινώντας από τη μικρή ηλικία των 5-6 ετών, περισσότερα από τρία στα πέντε παιδιά (το 62%) είναι χρήστες του Internet, με την αναλογία να αυξάνεται στις μεγαλύτερες ηλικίες. Σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο δημοφιλείς συσκευές μέσω των οποίων συνδέονται τα παιδιά είναι το smartphone (36% και το tablet (32%), ενώ ακολουθούν το laptop και ο σταθερός ηλεκτρονικός υπολογιστής. Τέλος, το 18% των παιδιών, ηλικίας 6 έως 12 ετών, έχει στην κατοχή του ένα κινητό τηλέφωνο, αν και σημειώνεται οριακή πτώση στην κατοχή κινητού στην παιδική ηλικία σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.