Kινδυνεύει να χαθεί η συγχρηματοδότηση για την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνα - Κόρινθος - Kιάτο - Διακοφτό - Πάτρα;

Ερώτηση για τον κίνδυνο να χαθεί η συγχρηματοδότηση για την κατασκευή της  νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ) – Κόρινθος – Κιάτο – Διακοφτό – Πάτρα, κατέθεσαν στη Βουλή ο Βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας και ο Βουλευτής Αχαΐας Ανδρέας Κατσανιώτης. Όπως επισημαίνεται στο κείμενο της Ερώτησης που συνυπογράφουν, υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος να χαθούν οι δεσμευμένοι ευρωπαϊκοί πόροι για την κατασκευή του έργου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με επιστολή της προς την Ελληνική Κυβέρνηση διαπιστώνει πως υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις.

 

 

Αναλυτικά το κείμενο της Ερώτησης

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

 

Προς Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης

 

Θέμα: Πολύ σοβαρός κίνδυνος απώλειας της συγχρηματοδότησης για την κατασκευή Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ) - Κόρινθος - Kιάτο - Διακοφτό - Πάτρα

 

 

κ. Υπουργέ, 

 

 

η κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει την Αθήνα με την Πάτρα, αποτελούσε μια σημαντική προσδοκία των κατοίκων της Κορινθίας, της Αχαΐας και της Αττικής, προκειμένου η σύνδεση των δύο νομών με την πρωτεύουσα να είναι γρηγορότερη και ασφαλέστερη. Παρά το γεγονός όμως, ότι το έργο έχει σχεδιαστεί και η χρηματοδότηση του έχει εξασφαλιστεί από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του, οι οποίες τελικά καταλήγουν σε ανησυχία για τη συνολική κατασκευή του.

 

 

Πιο συγκεκριμένα, στις 31.12.2012, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη συγχρηματοδότηση του έργου «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Κιάτο - Διακοφτό» (αρ. Τ.Σ. 2000 GR 16C  PT002) από το Ταμείο Συνοχής (2000-2006), με προϋπολογισμό 355.568.720 ευρώ και κοινοτική συμμετοχή 240.000.000 ευρώ. 

 

 

Με μόνο ολοκληρωμένο το αυτοτελές τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος - Κιάτο, υπάρχουν πληροφορίες περί ενδεχόμενης απώλειας της μέχρι πρότινος δεσμευμένης χρηματοδότησης.

 

 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απέστειλε στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, επιστολή στο τέλος Οκτωβρίου με την οποία ουσιαστικά ενημερώνει την Κυβέρνηση για το σοβαρό κίνδυνο απώλειας της χρηματοδότησης, που αφορά τα υπόλοιπα τμήματα, πλην της αυτοτελούς σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος - Κιάτο.

 

 

Μάλιστα, ζητείται η άποψη των ελληνικών αρχών επί της θέσης αυτής εντός δύο μηνών, πριν ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για τη μη επιλεξιμότητα της υπόλοιπης χρηματοδότησης για το σύνολο του έργου.

 

 

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάσθε:

 

 

α) Για ποιους λόγους το έργο «Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνα (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Κιάτο - Διακοφτό» δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα; Σε ποιες ενέργειες προχωρήσατε τα έτη 2015, 2016, 2017 και 2018 προκειμένου να εκκινήσουν και να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες εργασίες;

 

 

β) Επιβεβαιώνετε την ύπαρξη επιστολής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την απώλεια 236 εκατ. ευρώ; Τι έχετε κάνει προκειμένου να αποφευχθεί η απώλεια αυτών των κοινοτικών πόρων;

 

 



Tο loutraki365.gr δημοσιεύει τα σχόλια των αναγνωστών του. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια ΔΕΝ δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα μας.

Leave a comment

Plain text

  • Δεν επιτρέπονται ετικέτες HTML.
  • Διευθύνσεις ιστού και e-mail μετατρέπονται αυτόματα σε παραπομπές.
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
Έλεγχος CAPTCHA
Αυτή η ερώτηση είναι για να ελέγξουμε αν είστε ή όχι άνθρωπος και να αποφύγουμε την αυτοματοποιημένη υποβολή ανεπιθύμητων μηνυμάτων.
2 + 0 =
Επιλύστε αυτό το απλό μαθηματικό πρόβλημα και εισάγετε το αποτέλεσμα. π.χ. για 1 + 3, πληκτρολογήστε 4.