Ποια θεωρία συνωμοσίας κρύβεται πίσω από το «10 year challenge»;

Και ξαφνικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γέμισαν από φωτογραφίες φίλων, γνωστών και celebrities, «τότε και τώρα». Όλοι μπαίνουν στον πειρασμό να δείξουν στο ευρύ κοινό, στους friends και followers, πως ήταν μια δεκαετία πριν σε σύγκριση με το σήμερα, στα πλαίσια του «10 year challenge».

 

 

Πρόκειται όμως για άλλη μια από τις εφήμερες μόδες που εξαπλώνονται ταχύτατα και εξίσου γρήγορα σβήνουν ή κρύβεται κάτι άλλο πίσω από το «10 year challenge»;

 

 

Ένα άρθρο του περιοδικού Wired, που ειδικεύεται σε θέματα νέων τεχνολογιών, δίνει μια άλλη προοπτική στο «10 year challenge», που έχει σχέση με τους αλγόριθμους αναγνώρισης προσώπου.

 

 

Σε μια εποχή που οι περισσότεροι έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν πως τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών αποτελούν τρόπον τινά «εμπόρευμα» για μεγάλες εταιρείες (προς χρήση στο πλαίσιο μεθόδων στοχευμένης διαφήμισης κ.α.) και που το Facebook έχει δεχτεί επανειλημμένα επικρίσεις για τη στάση του ως προς τα δεδομένα των χρηστών του, η Κέιτ Ο’Νιλ, ιδρύτρια της ΚΟ Insights και συγγραφέας του Tech Humanist διερωτάται: «Κι αν το 10 year challenge είναι ένα κόλπο για την «υποκλοπή» προσωπικών δεδομένων;»

 

 

Τους προβληματισμούς της εξέφρασε με ένα tweet της:

 

Kate O'Neill✔@kateo

Me 10 years ago: probably would have played along with the profile picture aging meme going around on Facebook and Instagram
Me now: ponders how all this data could be mined to train facial recognition algorithms on age progression and age recognition

 

«Εγώ 10 χρόνια πριν: Πιθανότατα θα έπαιζα κι εγώ με το meme “γήρανσης” της εικόνας προφίλ που κυκλοφορεί στο Instagram. Εγώ τώρα: Αναρωτιέμαι πώς όλα αυτά τα δεδομένα θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την εκπαίδευση αλγορίθμων αναγνώρισης προσώπου ως προς την αύξηση της ηλικίας και την αναγνώριση ηλικίας».

 

 

Στο άρθρο της Κέιτ Ο’Νιλ στο Wired αναφέρεται: «χάρη σε αυτό το meme, υπάρχει ένα πολύ μεγάλο dataset προσεκτικά επιλεγμένων φωτογραφιών ανθρώπων από 10 χρόνια πριν και από τώρα».

 

 

Οι θέσεις της αρθρογράφου πήραν έκταση, με αποτέλεσμα να υπάρξει ανακοίνωση από πλευράς Facebook. «Πρόκειται για ένα meme που δημιουργήθηκε από χρήστες, το οποίο έγινε viral από μόνο του» σχολίασε εκπρόσωπός του, διευκρινίζοντας πως «το Facebook δεν άρχισε αυτή τη μόδα, και το meme χρησιμοποιεί φωτογραφίες οι οποίες ήδη υπάρχουν στο Facebook. Το Facebook δεν κερδίζει τίποτα από αυτό το meme...να υπενθυμίσουμε πως οι χρήστες του Facebook μπορούν να επιλέξουν να απενεργοποιήσουν την αναγνώριση προσώπου ανά πάσα στιγμή».

 

nooz.gr