Σταυρέλης: “Να δώσουμε λεφτά στους πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους”

Για μια ακόμη φορά μέσα απο τα social media ο Νίκος Σταυρέλης κατέθεσε τις απόψεις του για όσα συζητήθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση για τον Π/Υ του 2020. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στις επιχορηγήσεις των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, αλλά και στο τι πραγματικά συμβαίνει με τα ταμειακά διαθέσιμα.

 

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ-ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

Με αφορμή τη ψήφιση του Π/Υ για το 2020 στη τοποθέτησή μου στη συνεδρίαση, μεταξύ άλλων, ανέφερα, σε συνέχεια της ανάρτησής μου στις 13/9/19:

 

Βάσει της νομοθεσίας του ν. 3463/06 προβλέπεται το 1,5% των τακτικών εσόδων , προαιρετική δαπάνη βέβαια, να επιχορηγούμε τους αθλητικούς, πολιτιστικούς και κοινωνικούς συλλόγους.

 

Τα τακτικά μας έσοδα είναι 30.309.000 €. Το 1,5% αντιστοιχεί σε 454.000 €. Στο Π/Υ έχουν μπει μόλις 188.000 € (δηλαδή 266.000€ λιγότερα).

 

-Συγκεκριμένα στα αθλητικά σωματεία ήταν 65.000 € το 2019 , πληρώθηκαν 59.000 € και για το 2020 έχουν εγγραφεί 70.000€.

 

-Πολιτιστικοί έχουν μπει 100.000€ , όσα και πέρσι ενώ πληρώθηκαν μόλις 71.000 €

 

-Κοινωνικής Πρόνοιας 3.500 € όσα και πέρσι

 

Τα ίδια ίσχυαν και την προηγούμενη πενταετία.

 

Απορώ με τα κονδύλια αυτά. Πού να πρωτοδώσεις χρήματα. Και όπου δώσεις θα είναι ψίχουλα. Πολιτισμό και αθλητισμό παράγουν όλοι (ΚΕΠΑΠ, σωματεία και σύλλογοι).

 

Επιπλέον πρέπει να αποκαταστήσουμε και τις αδικίες της τελευταίας πενταετίας στο ποδόσφαιρο και είχε συμφωνήσει και η σημερινή Αρχή όταν ήταν στην αντιπολίτευση. Είχαμε λάβει από κοινού απόφαση το 2018 (ανεξάρτητοι και μειοψηφία) για επιχορήγηση ανάλογα με την κατηγορία των σωματείων.

 

Πρέπει να συμβάλουμε να αναβαθμιστεί το κορινθιακό ποδόσφαιρο που βρίσκεται σε τέλμα. Τώρα και οι δύο οι μεγάλες ομάδες δεν πάνε καλά. Κάτι πρέπει να γίνει.

 

Αλλά και τα σωματεία στα χωριά πρέπει να τα βοηθήσουμε. Φυλάνε Θερμοπύλες εκεί. Και τι λέμε να πάρουνε 1.000, 2.000, 2.500 € για να καλύψουν λειτουργικά έξοδα (λεωφορεία, διαιτησίες, κλπ).

 

Το ίδιο αφορά και στην επιχορήγηση συλλόγων πυροπροστασίας. 70.000 € βάλαμε πέρσι και πληρώθηκαν μόλις 20.000 € και φέτος έχουν μπει 100.000 €. Οι εθελοντές αυτοί παράγουν τεράστιο έργο και στη Κόρινθο και στη Σολυγεία, το Σαρωνικό και τη Τενέα.

 

Δώστε επιχορηγήσεις στα σωματεία. Βοηθήστε. Όλοι και παράγουν πολύ σημαντικό έργο

 

Ο κ. Νανόπουλος απάντησε ότι πράγματι τα σωματεία της Κορίνθου έχουν σοβαρό πρόβλημα και υπάρχει κίνδυνος αναστολής της λειτουργίας τους.

 

Το 2020 θα γίνει η επιχορήγηση των σωματείων και των αθλητικών και των πολιτιστικών, με κριτήρια γνωστά από την αρχή του χρόνου για να μπορέσουν να ξέρουν τι χρήματα θα λάβουν για να προγραμματίσουν τις δικές τους δραστηριότητες. Ίδωμεν.

 

ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΥΨΗΛΑ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ

 

Πολύς λόγος έγινε στη συνεδρίαση για τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα.

 

Η θέση μας όπως αποτυπώθηκε στη συνεδρίαση και όχι μόνο:

 

-28.360.000 € παρέδωσε η προηγούμενη Αρχή στις 31/8/19, ενώ σήμερα το ταμειακό υπόλοιπο στις τράπεζες ανέρχεται σε 28.700.000 €.

 

Αποτέλεσμα αυτού είναι ο κ. Πνευματικός να ισχυρίζεται ότι η Κόρινθος είναι πανίσχυρη οικονομικά, ενώ ο κ. Νανόπουλος να ισχυρίζεται ότι τα διαθέσιμα χρήματα είναι λίγα.

 

-Το ποσόν αυτό είναι αδικαιολόγητα υψηλό.

 

Είναι αστρονομικό και δεν πρέπει να επαιρόμεθα γι αυτό.

 

-Ως κοινωνικός φορέας δεν είναι για να εισπράττει τόκους με υψηλά ταμειακά διαθέσιμα (αυτό δεν το κάνουν ούτε οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις) αλλά να επενδύουν σε έργα και κοινωνική πολιτική. Οι δικαιολογίες της νέας Αρχής ότι το ταμείο είναι ίσα βάρκα ίσα νερά (λόγω υποχρεώσεων πληρωμών σε έργα , προμήθειες και δικαστικές αποφάσεις) δεν ευσταθούν.

 

– Τα χρήματα υποχρεωτικά είναι καταχωρημένα σε κωδικούς εσόδων (καθαριότητα, φωτισμός, νεκροταφείο, ΚΑΠ κλπ) και αντίστοιχα σε κωδικούς εξόδων (μισθοδοσίες, ασφαλιστικές εισφορές προσωπικού, φόροι, έργα, προμήθειες κλπ). Πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνει. Δεν είναι χύμα στο Π/Υ.

 

-Μία απλή έρευνα στο Π/Υ θα καταδείξει ότι υπάρχουν εγκλωβισμένες πιστώσεις εκατομμυρίων, όπως ανέφερα στο Συμβούλιο, με προβληματικά συνεχιζόμενα έργα τα οποία δεν μπορούν να αρχίσουν για νομικούς και τεχνικούς λόγους, έργα με πιστώσεις που δεν πρόκειται να απορροφηθούν μέσα στο 2020, υπερεκτιμημένα κονδύλια για απαλλοτριώσεις και αποζημιώσεις ακινήτων εφαρμογής σχεδίου πόλης, κ.ά.

 

-Καμία διάταξη δεν ορίζει ότι για να ξεκινήσει ένα έργο από ίδιους πόρους πρέπει να υπάρχουν όλα τα χρήματα στο ταμείο.

 

-Ο Π/Υ διέπεται από συνεχείς εισροές και εκροές.

 

-Με την εξοικονόμηση των εκατομμυρίων αυτών μπορούσαν να γίνουν περισσότερα έργα για όλες τις κοινότητες.

 

-Γι αυτό μιλήσαμε για Φτωχό και άδικο τεχνικό πρόγραμμα

 

-Εξάλλου στο ταμείο μας δεν υπάρχουν χρήματα από το ΕΣΠΑ, το Πράσινο Ταμείο, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το Φιλόδημο κ.λ.π. , τα οποία είναι ενταγμένα όμως στο τεχνικό πρόγραμμα και στο προϋπολογισμό.

 

ΕΣΟΔΑ ΜΗ ΕΝΟΡΙΑΚΩΝ ΝΑΩΝ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΩΝ

 

Με αφορμή τη ψήφιση του Π/Υ για το 2020 στη τοποθέτησή μου, μεταξύ άλλων, ανέφερα:

 

Στο Π/Υ έχουμε βάλει στα έσοδα αστεία ποσά από τα παγκάρια των μη ενοριακών ναών των νεκροταφείων (που σχεδόν όλοι είναι μη ενοριακοί εκτός 2-3 περιπτώσεων). Έγινε μία κανονιστική διάταξη από την προηγούμενη Αρχή, με οριακή πλειοψηφία βασιζόμενη σε ένα χουντικό νόμο. Που σημαίνει τι;

 

Να πάμε να δούμε το παγκάρι του ναού του νεκροταφείου στο χωριό , πόσα λεφτά έχει, να πάνε δύο ή τρεις υπάλληλοι για να πάρουμε ψίχουλα. Και να αναλάβουμε μετά δεσμεύσεις να πληρώνουμε νεωκόρους , να πληρώνουμε συντηρήσεις, επισκευές κλπ.

 

Για δύο λόγους είναι επιβεβλημένη η ανάκληση της κανονιστικής αυτής διάταξης.

 

1) Είναι χουντική η διάταξη -του 68 αν θυμάμαι καλά,

 

2) Δε συμφέρει να μπούμε και σε εκκλησιαστική θέματα. Είμαστε οι μόνοι που το κάναμε.