Ήδη αρκετές χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο, έχουν αρχίσει να μην θεωρούν υποχρεωτικό το προειδοποιητικό τρίγωνο και το αντικαθιστούν με νέα συσκευή ασφαλείας
Όποιος έχει πάθει κάποιο τροχαίο ατύχημα ή κάποια βλάβη στην μέση του δρόμου έχει τοποθετήσει λίγο πιο πίσω από το όχημα το προειδοποιητικό τρίγωνο έκτακτης ανάγκης για να ενημερώσεις τους επερχόμενους οδηγούς.
Επομένως είναι ένα από τα πιο σημαντικά αξεσουάρ στο αυτοκίνητο, με τους οδηγούς να είναι υποχρεωμένοι να το έχουν μαζί τους ανά πάσα στιγμή.
Ωστόσο η χρήση του φαίνεται πως θα περιοριστεί σημαντικά καθώς ήδη αρκετές χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο, έχουν αρχίσει να μην θεωρούν υποχρεωτικά πλέον τα προειδοποιητικά τρίγωνα και στη θέση τους να υιοθετούν τη νέα συσκευή ασφαλείας, τον προειδοποιητικό φάρο V16, που θα είναι υποχρεωτικός για κάθε όχημα από το 2026.
Η συγκεκριμένη αλλαγή οφείλεται στον ανησυχητικό αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων που προέρχονται από την προσπάθεια του οδηγού να τοποθετήσει το προειδοποιητικό τρίγωνο.
Για παράδειγμα στην Ισπανία από το 2019 έως και το 2022, 42 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν βγήκαν από τα αυτοκίνητά τους σε αυτοκινητόδρομους και λεωφόρους για να τοποθετήσουν το τρίγωνο ασφαλείας.
Από την μεριά του ο προειδοποιητικός φάρος V16 υπόσχεται μείωση του αριθμού των θυμάτων από τέτοιου είδους ατυχήματα.
Πιο συγκεκριμένα κατά την ενεργοποίησή του ο φάρος στέλνει τις συντεταγμένες του οχήματος στο cloud της τροχαίας και του υπουργείου Μεταφορών, τα οποία με την σειρά τους προωθούν τα δεδομένα από το συνδεδεμένο αυτοκίνητο και δημιουργούν ένα δίκτυο πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο που βελτιώνει την οδική ασφάλεια στην περιοχή που εκπέμπεται το σήμα.
Πάντως οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί γιατί δεν είναι όλοι οι προειδοποιητικοί φάροι εγκεκριμένοι για χρήση και για αυτό θα πρέπει να προμηθευτούν συσκευές που πληρούν τις προδιαγραφές.