Θέμα χρόνου τα «Τέμπη στον αέρα»

Δύο αεροπορικά ατυχήματα μέσα στην εβδομάδα καταδεικνύουν ότι, παρά τις αποκαλύψεις του καλοκαιριού, οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων παραμένουν

 

«Καμπανάρα κινδύνου»! Ετσι χαρακτηρίζουν πηγές που γνωρίζουν πολύ καλά τον χώρο των εναέριων μετακινήσεων το ντόμινο περιστατικών που έχουν θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια δεκάδων επιβατών τους τελευταίους μήνες.

 

.Το σοκαριστικό ατύχημα στο Βελιγράδι, το περιστατικό στο «Ελ. Βενιζέλος» με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος αλλά και το «παραλίγο ατύχημα» πριν από λίγους μήνες, όταν δύο επιβατηγά αεροσκάφη λίγο έλειψε να συγκρουστούν στον αέρα πάνω από την Τζια, έρχονται σε συνέχεια των αποκαλύψεων του Documento για σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αφορούν 14 ελληνικά αεροδρόμια και όλες τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αλλά και την έλλειψη ελεγκτών από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

 

Το σοκαριστικό ατύχημα στο Βελιγράδι, το περιστατικό στο «Ελ. Βενιζέλος» με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος αλλά και το «παραλίγο ατύχημα» πριν από λίγους μήνες, όταν δύο επιβατηγά αεροσκάφη λίγο έλειψε να συγκρουστούν στον αέρα πάνω από την Τζια, έρχονται σε συνέχεια των αποκαλύψεων του Documento για σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αφορούν 14 ελληνικά αεροδρόμια και όλες τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αλλά και την έλλειψη ελεγκτών από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

 

Το σοκαριστικό ατύχημα στο Βελιγράδι, το περιστατικό στο «Ελ. Βενιζέλος» με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος αλλά και το «παραλίγο ατύχημα» πριν από λίγους μήνες, όταν δύο επιβατηγά αεροσκάφη λίγο έλειψε να συγκρουστούν στον αέρα πάνω από την Τζια, έρχονται σε συνέχεια των αποκαλύψεων του Documento για σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αφορούν 14 ελληνικά αεροδρόμια και όλες τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αλλά και την έλλειψη ελεγκτών από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

 

τεμπη αεροπλανο

 

Το σοκαριστικό ατύχημα στο Βελιγράδι, το περιστατικό στο «Ελ. Βενιζέλος» με το αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε ο επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος αλλά και το «παραλίγο ατύχημα» πριν από λίγους μήνες, όταν δύο επιβατηγά αεροσκάφη λίγο έλειψε να συγκρουστούν στον αέρα πάνω από την Τζια, έρχονται σε συνέχεια των αποκαλύψεων του Documento για σοβαρά ζητήματα ασφαλείας που αφορούν 14 ελληνικά αεροδρόμια και όλες τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αλλά και την έλλειψη ελεγκτών από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

 

Το Documento, συνεχίζοντας τη μεγάλη έρευνα για την ασφάλεια των πτήσεων και στον απόηχο των δύο τελευταίων ατυχημάτων, συνομίλησε με δύο πρόσωπα που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τον χώρο των εναέριων μετακινήσεων στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Οσα λένε είναι τουλάχιστον ανησυχητικά.

 

Ζήτημα ασφαλείας

 

Ηδη από το καλοκαίρι του 2023 οι εφημερίδες «Αυγή» και Documento είχαν καλύψει εκτενώς το γεγονός ότι 14 ελληνικά αεροδρόμια δεν έχουν πιστοποιηθεί από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να εγκαλείται από την Κομισιόν. Στο ίδιο ρεπορτάζ όμως το Documento αποκάλυψε και απόρρητα έγγραφα που δείχνουν ότι όλες οι ελληνικές εταιρείες αερομεταφορών έχουν τεθεί σε προτεραιότητα για ελέγχους, καθώς δεν συμμορφώνονται με τη διενέργεια εποπτικών δραστηριοτήτων.

 

Συγκεκριμένα, σε απόρρητο έγγραφο που εξασφάλισε και δημοσίευσε τον Αύγουστο το Documento οι αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες καλούσαν τα κράτη-μέλη να ελέγχουν κατά προτεραιότητα τα αεροπλάνα όλων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, κάνοντας και πάλι λόγο για ζητήματα ασφάλειας που απορρέουν από το πλαίσιο πλημμελών ελέγχων που προβλέπεται στην Ελλάδα.

 

Σύμφωνα με τον απόρρητο κατάλογο της SAFA (Αξιολόγηση της Ασφάλειας Ξένων Αεροσκαφών) που έχει διαμοιραστεί σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, «όλες οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες» θα πρέπει από τον Ιούνιο του 2023 να ελέγχονται, καθώς η EASA (Οργανισμός της ΕΕ για την Ασφάλεια της Αεροπορίας) έχει «ανησυχίες για την αποτελεσματικότητα της επιτήρησης από την ελληνική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και την επάρκεια συγκεκριμένων αρχικών εγκρίσεων».

 

Σοβαρές ελλείψεις

 

Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να συστήσει την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, αφαιρώντας έτσι αρμοδιότητες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), είχε θεωρητικά στόχο τη βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας των πτήσεων. Μόνο που η πραγματικότητα πόρρω απέχει από τη… στόχευση.

 

Από απόρρητο έγγραφο της ΑΠΑ που είχε αποκαλύψει το Documento τον περασμένο Αύγουστο προκύπτει ότι ελάχιστοι ελεγκτές και αναπληρωτές ελεγκτές έχουν αναλάβει τις επιθεωρήσεις των πτητικών μέσων των 32 ελληνικών εταιρειών.

 

Αντώνης Ρηγόπουλος