Με το νέο δαιδαλώδες ψηφιακό σύστημα οδικής ασφάλειας να βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς πρόκειται για ένα πολύπλοκο εγχείρημα, έγκριση από τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας έχει δοθεί στη δοκιμαστική τοποθέτηση οκτώ καμερών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Οι κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχουν τοποθετηθεί στην Αττική μέχρι τέλος Νοεμβρίου.
Πρόκειται για οκτώ υπερσύγχρονες κάμερες με ενσωματωμένο AI chip (έξι σε Αττική και δύο σε Θεσσαλονίκη), οι οποίες θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα σημεία και θα καταγράφουν αυτόματα τους οδηγούς για παραβάσεις στο όριο ταχύτητας, στη χρήση κινητού τηλεφώνου, στη χρήση ζώνης/κράνους καθώς και για την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, όπου υπάρχει.
Αναφορικά με την Αττική, επιλέχτηκαν από την Τροχαία Αττικής τα παρακάτω σημεία εγκατάστασης, καθώς σε αυτά έχει παρατηρηθεί επανειλημμένως παραβίαση των διατάξεων του ΚΟΚ, με αποτέλεσμα να κριθούν σημεία άμεσης και αναγκαίας παρέμβασης.
-Κάμερα Νο1: Φανάρι στο ύψος της πλατείας Συντάγματος, ακριβώς πριν από τη διασταύρωση Αμαλίας – Πανεπιστημίου (Βενιζέλου).
-Κάμερα Νο2: Φανάρι στη Μεσογείων πριν από τη διασταύρωση με τη λεωφόρο Χαλανδρίου.
-Κάμερα Νο3: Φανάρι στη λεωφόρο Ποσειδώνος (με κατεύθυνση προς Γλυφάδα) στη διακλάδωση με λεωφόρο Αλίμου.
-Κάμερα Νο4: Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Αθήνα στο ύψος της Νέας Σμύρνης.
-Κάμερα Νο5: Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Αθήνα στο ύψος της διακλάδωσης με τη λεωφόρο Χαροκόπου.
-Κάμερα Νο6: Συγγρού, στην κατεύθυνση προς Πειραιά στο ύψος της Σκρα.
Σημειώνεται ότι οι κάμερες που θα εγκατασταθούν τις επόμενες ημέρες θα εντοπίζουν τις παραβάσεις, ωστόσο, οι κλήσεις ακόμη δεν θα βεβαιώνονται. Σε αυτό το πρώτο πιλοτικό στάδιο θα γίνουν η τροφοδότηση και η «εκπαίδευση» του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης.
Στόχος, ωστόσο, είναι τόσο οι συγκεκριμένες κάμερες όσο και οι υπόλοιπες που θα εγκατασταθούν στην Αττική να συνδεθούν με την Οδική Υπηρεσία Συστημάτων Εποπτείας και Ασφάλειας (ΟΔΥΣΕΑΣ), η οποία θα αναλάβει ουσιαστικά την «επίβλεψη» των καμερών και άρα τη βεβαίωση κλήσεων απο τις παραβάσεις που έχουν εντοπιστεί μέσω κάμερας. Ο εν λόγω φορέας θα λειτουργήσει και ως παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας, ώστε να μπορούν να γίνονται παρεμβάσεις ή περαιτέρω έλεγχοι όπου χρειάζεται.
Σε όλες τις περιπτώσεις θα τοποθετηθούν διπλές κάμερες που θα καταγράφουν τόσο την μπροστινή όσο και την πίσω όψη των Ι.Χ., ενώ θα υπάρχει δυνατότητα εξακρίβωσης του οδηγού που έκανε την παράβαση μέσω κάμερας, ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα αμφισβήτησης αναφορικά με τον κάτοχο αποστολής της παράβασης.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, το λογισμικό ΑΙ θα αναγνωρίζει την παράβαση, θα φωτογραφίζει το αυτοκίνητο, αλλά δεν θα κόβει αυτόματα κλήση. Αυτό θα πραγματοποιείται από την Οδική Υπηρεσία Εποπτείας και Ασφάλειας. Ο οδηγός βάσει νόμου θα μπορεί να υποβάλει ένσταση.
Οι έξι κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη που θα τοποθετηθούν στην Αθήνα είναι οι πρώτες, εν αναμονή των συνολικά 388 καμερών που θα τοποθετηθούν σταδιακά από την Περιφέρεια Αττικής, και η τοποθέτησή τους αναμένεται να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο.
Συνολικά σε όλη τη χώρα προβλέπεται μελλοντικά η εγκατάσταση 2.000 σταθερών καμερών για τον έλεγχο παραβάσεων ερυθρού σηματοδότηση, κατάληψη λεωφορειολωρίδας και υπέρβασης ορίου ταχύτητας, καθώς και αυτή των 500 κινητών συστημάτων εντός λεωφορείων












