Φάρος Μελαγκάβι: Δράση για τον υποβρύχιο καθαρισμό στο λιμανάκι του φάρου

Την Κυριακή 19 Αυγούστου στις 2μμ. στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Φάρων 2018 θα επιχειρηθεί μικρής κλίμακας υποβρύχιος καθαρισμός του βυθού στο λιμανάκι του Φάρου Μελαγκάβι (Ηραίον).

 

 

H αξιόλογη αυτή δράση, στην οποία συμμετέχουν οι Αυτοδύτες Λουτρακίου - Loytraki Dive Club, το ΠΑΝΔΟΙΚΟ, το Project Aware και το Crostaceo Dive Center and watersports club, πραγματοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού - Εφορία Ενάλιων Αρχαιοτήτων και την βοήθεια και συνδρομή του Λιμεναρχείου Κορίνθου.

 

 

 

 

Υπενθυμίζουμε ότι ο Φάρος Μεκαγκάβι είναι ένας από τους 23 φάρους σε όλη την επικράτεια που θα είναι ανοιχτοί στο κοινό από τις 10 το πρωί έως τις 8 το απόγευμα λόγω της Παγκόσμιας Ημέρας Φάρων.

 

 

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τη σημασία των φάρων και των υπολοίπων ναυτιλιακών βοηθημάτων στη ναυσιπλοΐα καθώς και για την προσφορά των φαροφυλάκων.

 

 

Ο φάρος στην Άκρα Μελαγκάβι ή Φάρος Ηραίον (από τον αρχαίο ναό της 'Ηρας που βρίσκεται κοντά του) στο τέρμα της χερσονήσου της Περαχώρας, είναι ένας από τους μεγαλύτερους φάρους του Κορινθιακού και ο οποίος είναι στην ευθύνη του Πολεμικού Ναυτικού.

 

 

Οδηγεί τα πλοία που πλέουν στον Κορινθιακό και κινούνται προς το λιμάνι και τη διώρυγα της Κορίνθου.

 

 

Αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα «φαρικής» αρχιτεκτονικής. Είναι πετρόκτιστος με γωνιόλιθους και χαρακτηρίζεται από λιτότητα γραμμών και κατασκευαστική στιβαρότητα.

 

 

Έχει ύψος 13 και εστιακό ύψος 58 μέτρα (Εστιακό ύψος είναι η απόσταση του φωτιστικού του φάρου από το επίπεδο της θάλασσας).

 

 

Πρωτολειτούργησε το 1897 με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο και χαρακτηριστικό μία λευκή αναλαμπή ανά 10 δλ. και φωτοβολία 20 ν.μ..

 

 

Κατά την διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου ο φάρος παρέμεινε σβηστός.

 

 

Το 1947, στα πλαίσια ανασυγκρότησης του φαρικού δικτύου επαναλειτούργησε ως επιτηρούμενος με πηγή ενέργειας το πετρέλαιο. Το 1982 ο φάρος ηλεκτροδοτήθηκε, αντικαταστάθηκαν τα μηχανήματα πετρελαίου και λειτούργησε ως επιτηρούμενος ηλεκτρικός.

Η πρόσβαση στον φάρο γίνεται οδικώς από το Λουτράκι προς την λίμνη της Βουλιαγμένης