Γιατί δεχόμαστε συνέχεια τηλεφωνήματα από τη Πολωνία και την Ολλανδία


Τα συγκεκριμένα νούμερα μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε στον κόσμο

 

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει καταγράψει τον τελευταίο καιρό αύξηση των τηλεφωνικών απόπειρων απάτης, ενώ συνεχίζεται η διερεύνηση περιστατικών phishing, με email ή sms, απάτες με κρυπτονομίσματα, και αγορές μέσω ψεύτικων e-shops.

 

Τις τελευταίες ημέρες χρήστες του διαδικτύου αναφέρουν πως δέχονται κλήσεις από το εξωτερικό με κωδικούς από Τσεχία, Ολλανδία, Πολωνία και Ιταλία, με χαρακτηριστικούς διεθνείς κωδικούς όπως:

 

+48 (Πολωνία)

+3197 (Ολλανδία)

 

Πρόκειται για απάτη τύπου Wangiri.

 

apates

 

Το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν είναι νέο, απλώς διαρκώς εντείνεται.

 

Αυτό που πρέπει να κάνουν οι πολίτες είναι να μην απαντούν στα συγκεκριμένα νούμερα και να τα μπλοκάρουν. Απαραίτητο είναι να μην καλέσουν πίσω καθώς πρόκειται για απάτη.

 

Όσοι καλούν το κάνουν για να δουν ποιος θα ανταποκριθεί, ενώ αναμένεται να στείλουν spam sms με κακόβουλα links προς άντληση προσωπικών στοιχείων.

 

Εάν όμως ο πολίτης προσπαθήσει να καλέσει πίσω τον άγνωστο αριθμό τότε είναι πάρα πολύ πιθανό να υπάρξει κάποια υπέρογκη χρέωση και οι δράστες να αποσπούν τα χρήματα των τηλεφωνικών χρεώσεων.

 

Σημειώνεται πως μπορεί η κλήση να φαίνεται ότι προέρχεται από συγκεκριμένη χώρα, ωστόσο ο απατεώνας μπορεί να είναι οπουδήποτε.

 

Επίσης, σύνηθες είναι με τη μέθοδο “Caller ID Spoofing” η κλήση να εμφανίζεται να πραγματοποιείται από τηλεφωνικό αριθμό που πραγματικά ανήκει σε τράπεζα, ή από κάποια υπηρεσία “υποστήριξης” με σκοπό την υποκλοπή κωδικών e-Banking τους, τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών αλλά και τους Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP).

 

Οι πολίτες πρέπει να θυμούνται πως ποτέ οι τράπεζες δεν θα καλέσουν ούτε θα αποστείλουν μήνυμα (π.χ. email, SMS) για να:

 

1)Σας ζητήσουν να αποκαλύψετε τα προσωπικά στοιχεία σας, όπως στοιχεία λογαριασμών και καρτών, κωδικούς ΑΤΜ και κωδικούς εισόδου στις υπηρεσίες e-Banking, Mobile Banking.

2)Σας ενημερώσουν ότι έχει κλειδωθεί ή έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός ή κάρτα σας και ταυτόχρονα να σας οδηγήσουν σε ιστοσελίδα για να συμπληρώσετε κωδικούς σύνδεσης για το e-Banking, στοιχεία κάρτας σας ή Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.

 

Μπορείτε να καταγγείλετε το περιστατικό μέσω της επίσημης πλατφόρμας: Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ