Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σκάνδαλο , αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ το ξεπέταξε με μία ανακοίνωση του βουλευτή Ηλείας Διονύση Καλαματιανού, που τα πετσοταϊσμένα ΜΜΕ την έθαψαν. Γιατί μην πει ότι δεν είναι σκανδαλώδης η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργου όταν κόστισε 110 εκατομμύρια παραπάνω και οι χρήστες θα πληρώνουν διόδια, ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ η κατασκευή ήταν χωρίς διόδια. Τί άλλο να πει κανείς για να καταλάβουν οι πολίτες ότι πρόκειται για σκανδαλώδη σύμβαση. Ο eretikos.gr δημοσιεύει πάλι τις δηλώσεις του Διονύση Καλαματιανού για να αντιληφθούν οι πολίτες τι έγινε και πόσο παραπάνω τους κόστισε και θα τους κοστίζει κάθε φορά που θα χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο.
Αναλυτικότερα ο Διονύσης Καλαματιανός επισημαίνει: Η κυβέρνηση συνεχίζει να πανηγυρίζει για έργα που καθυστέρησε, επιβάρυνε με επιπλέον κόστη και τελικά τα παραδίδει ημιτελή.
Ο βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζει τα πραγματικά στοιχεία πίσω από το πολύπαθο έργο λίγο πριν αρχίσουν τα κυβερνητικά πανηγύρια. Συγκεκριμένα:
1. Το 2013, η τότε συγκυβέρνηση απένταξε το έργο από την Ολυμπία Οδό, αφήνοντας την Ηλεία χωρίς οδική ασφάλεια και προοπτική ανάπτυξης.
2. Το 2014, εξήγγειλαν τον σχεδιασμό κατασκευής του έργου, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
3. Το 2018, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να εξασφαλίσει, με κοπιώδεις προσπάθειες, τη χρηματοδότηση του έργου με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
4. Το 2019, ξεκίνησε η κατασκευή του έργου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023 και χωρίς διόδια.
5. Το 2020, η κυβέρνηση με τον γνωστό π. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλή, ακύρωσε τις εργολαβίες που κατασκεύαζαν το έργο, προκαλώντας νέα καθυστέρηση.
6. Μετά από σχεδόν 2 χρόνια, έδωσαν το έργο με απευθείας ανάθεση στην Ολυμπία Οδό -την ίδια που είχε ζητήσει την απένταξή του το 2013-, με τη χρηματοδότηση που είχε εγκριθεί το 2018, αλλά με διόδια για τους πολίτες της Ηλείας και τους διερχόμενους οδηγούς.
Για να φτάσουμε σήμερα, 31 Ιούλιου του 2025, να εγκαινιάζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης πανηγυρικά… μέρος του έργου, αλλά και με πρόσθετη επιβάρυνση 110 εκατ. ευρώ. Αντί για ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο, παραδίδουν τμήμα του, 65 αντί για 75 χιλιόμετρα.
Την ίδια στιγμή:
• Η σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία, παραμένει ακόμη στα λόγια.
• Το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα έχει παραπεμφθεί στις καλένδες, δίχως σχέδιο και χρηματοδότηση.
• Οι αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις παραμένουν απλήρωτες.
Η κυβέρνηση, αντί για την απολογία που οφείλει για όλα αυτά στις Ηλείες και στους Ηλείους, διοργανώνει φιέστες και κόβει κορδέλες σε ένα ημιτελές έργο, το οποίο καθυστέρησε και επιβάρυνε με διόδια και επιπλέον 110 εκατ. ευρώ. Ένα έργο που δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς τα χρήματα που εξασφάλισε η προηγούμενη κυβέρνηση.
«Εμείς διεκδικούμε, μαζί με τους πολίτες, έργα ουσίας, αποτελεσματικότητας και ασφάλειας, με αναπτυξιακό πρόσημο και προοπτική. Με διαφάνεια, προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος. Δεν ξεχνάμε, λοιπόν, ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος έχει τη δική του ιστορία. Και η ιστορία γράφεται με αλήθειες, όχι με φιέστες, επικοινωνιακή εκμετάλλευση και διαστρέβλωση», σημειώνει ο Διονύσης Καλαματιανός.