Ποια έργα του δήμου Σικυωνίων συζητήθηκαν με την Περιφέρεια

O Προγραμματισμός  Έργων και Δράσεων  του Δήμου Σικυωνίων και της Περιφέρειας Πελοποννήσου τέθηκε σε δημόσια συζήτηση και διάλογο στην διάρκεια της χτεσινής μαραθώνιας ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού  Συμβουλίου, όπου την περιφέρεια εκπροσώπησαν οι θεματικοί αντιπεριφερειάρχες Χάρης Βυτινιώτης και Αθηνά Κόρκα. Εντύπωση, ωστόσο, προκάλεσε το γεγονός πως στο Δημοτικο Συμβούλιο –καίτοι είχαν προσκληθεί- δεν εμφανίστηκαν ούτε ο Περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, ούτε ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης Τάσος Γκιολής.

 

Ο Σπύρος Σταματόπουλος έθεσε ένα περίγραμμα των θεμάτων που απασχολούν τον δήμο, χωρισμένο σε επτά κύριες ενότητες. Το ενδιαφέρον είναι πως η ατζέντα που τέθηκε στην Περιφέρεια συναποφασίστηκε –ουσιαστικά- από το σύνολο του δημοτικού συμβουλίου, πριν από την συνεδρίαση, ύστερα από την πρωτοβουλία που πήρε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Μάρκος Λέγγας να ζητήσει από τον δήμαρχο να συγκαλέσει σύσκεψη των επικεφαλής των έξι παρατάξεων. Όπερ και εγένετο. 

 

Παρακάτω θα δούμε ποια είναι τα έργα τα οποία τέθηκαν από τον δήμαρχο Σικυωνίων. Έχει, ωστόσο, αξία, πριν απ’ όλα, να τονίσουμε ότι αυτή η διαδικασία της συζήτησης αφορά περισσότερο το “θεαθήναι” και λιγότερο την ουσία.

 

Αυτό, το λέμε διότι όπως θα δείτε παρακάτω, παρουσιάστηκε από τον Σπύρο Σταματόπουλο ένας μεγάλος κατάλογος από έργα, τα οποία είναι απαραίτητα να γίνουν, ή άλλα στα οποία η Περιφέρεια πρέπει να προστρέξει. Μια πρόχειρη ματιά σε αυτά δείχνει ότι μιλάμε για έργα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Ωστόσο, όλη η συζήτηση γίνεται με την βεβαιότητα ότι δεν θα καταλήξει ποτέ πουθενά, όχι μόνο γιατί γίνεται κατόπιν εορτής -αφού ήδη το τεχνικό πρόγραμμα της περιφέρειας έχει ψηφιστεί- αλλά και γιατί για τον δήμο Σικυωνίων προβλέπει ένα νέο έργο όλο κι όλο: την συντήρηση του δρόμου Νεμέα-Σούλι-Κιάτο και δύο παλαιότερα: την συντήρηση των αντιπλημμυρικών υποδομών και τον καθαρισμό των ρεμάτων. Όλα μαζί αυτά τα τρία έργα ίσα που ξεπερνούν τις 500 χιλιάδες ευρώ (για την ακρίβεια 586.500 ευρώ) σε ένα Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας, που φτάνει τα 25 εκατομμύρια για όλη την Πελοπόννησο. Με άλλα λόγια, “δει δη χρημάτων ω άνδρες Αθηναίοι και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων“.

 

Παρ’ όλα αυτά θα επιχειρήσουμε να παραθέσουμε την ατζέντα με τα έργα που τέθηκαν στην διάρκεια της συζήτησης, περισσότερο για να μπορέσει ο αναγνώστης να έχει ένα μέτρο για τις ανάγκες του δήμου.
Έτσι, από τον δήμαρχο Σικυωνίων τέθηκαν:

i. τα αντιπλημμυρικά έργα (με έμφαση στην διάβρωση των ακτών, την επισκευή και συντήρηση των υποδομών που καταστράφηκαν από τις θεομηνίες των περασμένων ετών, την συντήρηση και καθαρισμό των ποταμών και χειμάρρων στα όρια του δήμου)

 

ii. την προστασία του περιβάλλοντος (Διαχείριση απορριμμάτων, ΣΔΙΤ Περιφέρειας, Προστασία Κορινθιακού κόλπου)

 

iii. τις υποδομές υγείας και παιδείας

 

iv. τους οδικούς άξονες στον ορεινό όγκο του δήμου και τις συντηρήσεις οδοποιίας

 

v. τα αρδευτικά έργα

 

vi. τις προγραμματικές συμβάσεις με την περιφέρεια (για το Αρχαίο Θέατρο Σικυώνας και την πολιτική προστασία)

 

vii. τα ζητήματα του πρωτογενούς τομέα (αναδασμοί)

 

Ειδικότερα

i. Για την διάβρωση των ακτών τονίστηκε πως αποτελεί ένα μείζον θέμα για όλη την ακτογραμμή της Κορινθίας, το οποίο θα πρπεπει να απασχολήσει και την κεντρική εξουσία, γι αυτό και ο κ. Σταματόπουλος ενημέρωσε ότι θα το θέσει και στους τρεις κυβερνητικούς βουλευτές. Για την επισκευή και συντήρηση των υποδομών που καταστράφηκαν από τις θεομηνίες το πρόβλημα παραμένει και αφορά την καθυστέρηση στην εκταμίευση των χρημάτων. Μεγάλες δυσκολίες, πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Βυτινιώτης, υπάρχουν και από το γεγονός πως δεν έχει γίνει κατορθωτή η οριοθέτηση των χειμάρρων και των ποταμών που είναι στα όρια του δήμου (Κύριλλος, Ελλισώνας).  

 

ii. για το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων και του επερχόμενου ΣΔΙΤ αναδείχτηκε για μια ακόμα φορά το υψηλό κόστος που θα έχει αυτή η λύση. Ο κ. Σταματόπουλος προετοίμασε την τοπική κοινωνία για αυξήσεις στα δημοτικά τέλη που θα φτάσουν το 500% (!) καθώς το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων θα φτάσει τα 120 ευρώ ανά τόνο! «Εμείς είχαμε μειοψηφήσει στον ΦΟΔΣΑ, λέγοντας πως η διαχείριση των απορριμμάτων έπρεπε να γίνεται σε επίπεδο νομού με μικρές συνέργειες 3-4 δήμων… Δυστυχώς η θέση μας δεν πέρασε και τώρα θα δούμε μεγάλες αυξήσεις. Έστω κι έτσι, όμως, πρέπει να υπογραφεί γρήγορα η σύμβαση, καθώς η κατάσταση πλέον είναι οριακή και οι προσωρινές λύσεις που εφαρμόζουμε, δεν θα μπορούν να μας βοηθήσουν για πολύ καιρό ακόμα», είπε ο δήμαρχος Σικυωνίων. Για την ανάγκη προστασίας του Κορινθιακού κόλπου ο δήμαρχος υπενθύμισε το πρόβλημα με τις τσούχτρες που «κατέστρεψε» τα δύο τελευταία καλοκαίρια των κατοίκων την Κορινθίας σε όλη την παραλιακή ζώνη.

 

iii. για τις υποδομές υγείας και παιδείας επανέφερε το πρόβλημα των σχολικών κτιρίων και εν γένει εγκαταστάσεων. Ο δήμος βάζει χρήματα για να συντηρούνται τα σχολεία, έχει εντάξει κάποια σχολικά κτίρια σε καθεστώς ενεργειακής αναβάθμισης,  ωστόσο είναι σαφές πως ο δήμος έχει ανάγκη από καινούργια, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά συγκροτήματα. «Χρειαζόμαστε την ένταξη σε προγράμματα για νέα σχολικά κτίρια», ανέφερε και χτύπησε καμπανάκι για το πρόβλημα της σεισμικής ασφάλειας.

 

iv. οι οδικοί άξονες είναι μια ιδιαίτερη και μεγάλη κατηγορία. Ο Σπύρος Σταματόπουλος αναφέρθηκε στον δρόμο Νεμέα – Κιάτο, για τον οποίο μέχρι πρόσφατα υπήρχε προμελέτη από την εποχή της Νομαρχίας Κορινθίας. Τελευταία έγινε προσπάθεια να ενταχθεί στο Φράγμα Ασωπού. Ειδικότερα για το Φράγμα, πάντως, υπάρχουν διάφορες σκέψεις προκειμένου να αναπτυχθεί ένας οδικός περιφερειακός δακτύλιος. Μία από αυτές, την οποία κατέθεσε ο δήμαρχος αφορά την διασύνδεση του Φράγματος με τα λεγόμενα Μποζικοχώρια (Μποζικά, Τιτάνη, Γονούσα, Καστράκι) και με την δημιουργία ενός κεντρικού κόμβου στο Κρυονέρι.

 

Οι άλλοι οδικοί άξονες για τους οποίους ζητήθηκε ενίσχυση είναι ο δρόμος Κιάτο Σούλι Γκούρα Δερβένι, στον οποίο χρειάζονται παρεμβάσεις ανακατασκευής σε ορισμένα σημεία, η διασύνδεση του χωριού Άνω Ταρσός με τον δρόμο Γκούρα Δερβένι (αυτή την στιγμή ο δρόμος είναι χωμάτινος), η ασφαλτόστρωση (επιτέλους) του δρόμου που συνδέει την Σιβύστα με την Λίμνη Δόξα και οι οδικοί άξονες που θα συνδέσουν τον ορεινό δήμο με τα δύο χιονοδρομικά κέντρα (Καλάβρυτα, Τρίκαλα).

 

Ειδικά για τον δρόμο Σιβύστα – Λίμνη Δόξα, ο κ. Βυτινιώτης ανέφερε πως η μελέτη που είχε γίνει για το έργο έχει χαθεί (!!!): «Δεν μπορέσαμε να την βρούμε πουθενά», ανέφερε και συμπλήρωσε πως η Περιφέρεια σχεδιάζει να δοκιμάσει σε αυτόν τον δρόμο την επίστρωση με ένα καινούργιο υλικό που πυκνώνει την επιφάνεια του δρόμου και ενισχύει την βατότητα.  

 

Στους άξονες και τις υποδομές περιλαμβάνεται και η αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως στον Σπύρο Σταματόπουλο  μάλλον ξέφυγε πως οι δήμαρχοι της Κορινθίας δεν έχουν καταλήξει ακόμα τι θέλουν να κάνουν με την γραμμή, αν και ζητούν επιμόνως από την ΕΡΓΟΣΕ να παραχωρηθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση. Αυτό γίνεται ακόμα πιο περίεργο επειδή η ΕΡΓΟΣΕ δεν φαίνεται να έχει αντίρρηση, αλλά και επειδή υπήρξε μία εντελώς πρόσφατη συνάντηση των δημάρχων της Κορινθίας, με τον υπουργό Υποδομών όπου συζητήθηκε το θέμα.

 

 

Ανάλογο πρόβλημα αφορά και το φράγμα στην Λίμνη Δόξα, το οποίο έχει ηλικία 20 ετών και παρ όλα αυτά τα προβλεπόμενα από τις αρχικές μελέτες αρδευτικά δίκτυα δεν έχουν κατασκευαστεί. Ο κ. Βυτινιώτης, ωστόσο, έδωσε την είδηση πως η μελέτη για την κατασκευή του αρδευτικού δικτύου που θα καλύψει τις ανάγκες του κάμπου του Φενεού έχει δρομολογηθεί. Για την τρίτη λίμνη του δήμου Σικυωνίων, την λίμνη Στυμφαλίας, ο κ. Σταματόπουλος έθεσε το θέμα της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης που πρέπει να γίνει και αφορά την εκβάθυνση της λίμνης.

 

vi. Σε ό,τι αφορά το Αρχαίο Θέατρο Σικυώνας ο κ. Σταματόπουλος τόνισε πως ύστερα από την επαφή που είχε με τον πρόεδρο του Διαζώματος Σταύρο Μπένο θα υπάρξει τροποποίηση του Π/Υ και στην συνέχεια το έργο θα επιδιωχθεί να μπει στο ΕΣΠΑ. Σημείωσε ακόμα πως η ανασκαφική δραστηριότητα θα συνεχιστεί για πολλά χρόνια ακόμα και έκανε μια περίεργη αναφορά για ανταγωνισμό με το θέατρο της Επιδαύρου, ο οποίος έχει προκαλέσει προσκόμματα στην ανασκαφική εξέλιξη του έργου. Το ενδιαφέρον είναι πάντως, πως ο σχεδιασμός όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Δήμος, Περιφέρεια, Υπουργείο, Διάζωμα) είναι η ανασκαφική δραστηριότητα να συμπεριλάβει τον ευρύτερο χώρο, δηλαδή και το Αρχαίο Στάδιο.

 

 

vii. Τέλος για το θέμα των αναδασμών ο κ. Σταματόπουλος τόνισε πως πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα, καθώς είναι θα αποτελέσουν σημαντικό στοιχείο για την επανεκκίνηση της αγροτικής οικονομίας στον Φενεό. Για το θέμα αυτό ο κ. Βυτινιώτης ανέφερε πως ήδη η Πελοπόννησος ΑΕ έχει αναλάβει την ευθύνη να δρομολογήσει το έργο, διαθέτοντας καταρχήν ένα αρχικό κονδύλι για να γίνουν οι αποτυπώσεις των περιουσιών.

 

 

korinthia.net.gr