POS: Έπεσε το πρώτο πρόστιμο σε λαϊκή αγορά για έλλειψη POS - ΓΣΕΕ: Γενική απεργία 17 Απριλίου

POS: Τράπεζες και εταιρείες εκκαθάρισης μειώνουν τις χρεώσεις

 

POS: «Εθνικό» χαρακτήρα θα έχουν οι μειώσεις χρεώσεων για τις μικροσυναλλαγές με POS, καθώς απ’ ό,τι φαίνεται, οι δύο από τους τρεις κρίκους της αλυσίδας, τράπεζες και εκκαθαριστές, θα προχωρήσουν, όπως όλα δείχνουν, σε προαιρετική μείωση του περιθωρίου κέρδους τους. Κάτι ανάλογο με αυτό που συνέβη στις πρωτοβουλίες που έλαβαν οι τράπεζες για να προστατέψουν τους συνεπείς δανειολήπτες από την ξέφρενη άνοδο των επιτοκίων, βάζοντας τότε πλαφόν στην πορεία του Euribor.

 

Όπως αναφέρουν στελέχη των τραπεζών, αυτή είναι η αίσθηση που επικρατεί στην αγορά, με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ όλων των πλευρών να είναι ακόμη ανοιχτές. Τραπεζίτες και acquirers ενημερώνουν το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας για το πώς λειτουργεί έως σήμερα η τιμολόγηση και προφανώς μεταφέρουν το δεδομένο ότι είναι παιχνίδι για τρεις: τράπεζα – εκκαθαριστής – σχήμα κάρτας (Visa, Mastercard).

 

Όμως, παρά τις προσεγγίσεις προς τα σχήματα, που το υπουργείο θέλει να περάσει το ίδιο μήνυμα και την ίδια γραμμή, που πιθανότατα θα υιοθετήσουν πολύ σύντομα τράπεζες και εκκαθαριστές, η κατάσταση δεν μπορεί αντίστοιχα να ισχύσει για τα καρτικά σχήματα. Και ο λόγος είναι προφανής, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, καθώς καμία κυβέρνηση ή εθνική γραμμή δεν μπορεί να αποφασίσει την πολιτική της Visa ή της Mastercard. Μπορεί να περιοριστεί σε συστάσεις, αλλά δεν μπορεί να επεκταθεί σε αποφάσεις. Ακόμη και αυτή η κοσμογονικής σημασίας αλλαγή που επετεύχθη αρχές του μήνα στις ΗΠΑ δεν προέκυψε λόγω νομοθετικής παρέμβασης ή άλλης απόφασης, αλλά ήταν αποτέλεσμα δικαστικών προσφυγών μιας εικοσαετίας μεταξύ καρτών και εμπόρων. Υπενθυμίζεται ότι με πρωτοβουλία τους, οι Visa και Mastercard προχώρησαν σε μειώσεις ποσοστών επί των προμηθειών και παράλληλα όρισαν ένα συγκεκριμένο πλαφόν.

 

Επιστρέφοντας στα ελληνικά δεδομένα τώρα, αυτό που μοιάζει ως το επικρατέστερο σενάριο είναι τελικά να περιορίσουν τα περιθώρια κέρδους τους τράπεζες και acquirers, οπότε να είναι εμφανής η μείωση στο σύνολο της χρέωσης, με τα σχήματα καρτών να μένουν εκτός αλλαγής τιμολογιακής πολιτικής. Αυτό που μπορεί να συμβεί, επειδή για την ολοκλήρωση της συναλλαγής τα σχήματα είναι που έχουν τα συστήματα, είναι να υπάρξει ένας ξεχωριστός τρόπος υπολογισμού των προμηθειών, ειδικά για τις ελληνικές συναλλαγές (στο κομμάτι δηλαδή που αφορά την προμήθεια της τράπεζας ή του εκκαθαριστή).

 

ΓΣΕΕ – Γενική απεργία 17 Απριλίου: Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς

 

ΓΣΕΕ – Γενική απεργία 17 Απριλίου: Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μεταφοράς

«Παραλύει» η χώρα την επόμενη Τετάρτη 17 Απριλίου, λόγω της 24ωρης απεργίας που έχει προκηρύξει η ΓΣΕΕ με αιχμή μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, πάταξη της αισχροκέρδειας και επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

 

Ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή στην κινητοποίηση ΕΙΝΑΠ, ΠΝΟ και ΟΛΜΕ.

 

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να καθορίσουν την στάση τους και οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

 

Αντίθετα, η ΠΝΟ ανακοίνωσε πως τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια την ημέρα της απεργίας.

 

«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ακρίβειας γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

 

Επισημαίνει ότι τα επιδόματα ανεργίας για τους ναυτεργάτες είναι πενιχρά σε αντίθεση με τα αντίστοιχα επιδόματα της ξηράς και οι προϋποθέσεις επιδότησης της ανεργίας είναι πράγματι απαγορευτικές.

 

Η ΠΝΟ τονίζει ότι η κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση. Επίσης, ζητεί αυξημένες οργανικές συνθέσεις για την ασφάλεια των θαλασσίων συγκοινωνιών.

 

Στην απεργία θα συμμετέχουν και οι νοσοκομεικοί γιατροί Αθήνας και Πειραιά υπό την «ομπρέλα» της ΕΙΝΑΠ, δικεκδικώντας:

 

Να σταματήσει η λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων.
Διπλασιασμό μισθών.
Διπλασιασμό προσωπικού, μονιμοποίηση των συμβασιούχων.
Διπλασιασμό της χρηματοδότησης των νοσοκομείων.
Δημόσια και δωρεάν υγεία για όλους.
Επαναφορά των Δώρων.

Με στάσεις εργασίας θα συμμετέχει η ΟΛΜΕ. Συγκεκριμένα,έως και τις 26 Απριλίου, θα πραγματοποιούνται τρίωρες στάσεις εργασίας, είτε στην πρώτη, είτε στη δεύτερη βάρδια των εκπαιδευτικών, ως αντίδραση στην παρουσία αξιολογητή. Επιπλέον, προαναγγέλουν την κατάθεση νέου εξώδικου για κήρυξη απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ