Νέο σύστημα ανάληψης μετρητών μέσω POS στα σούπερ μάρκετ, χωρίς ATM και χρεώσεις. Όλες οι λεπτομέρειες για το cashback.
Ριζικές αλλαγές στις καθημερινές συναλλαγές έρχεται να φέρει στην Ελλάδα η Mastercard από το 2026, με την προετοιμασία νέας υπηρεσίας, απευθείας ανάληψης μετρητών από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ, χωρίς να απαιτείται η εξεύρεση σε ATM.
Το νέο μοντέλο συναλλαγών, που αξιοποιεί τις εκτεταμένες λειτουργίες των POS, βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού και αναμένεται να λειτουργήσει πιλοτικά σε συγκεκριμένα σημεία λιανικής.
Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Πολύδωρο, Country Manager της Mastercard Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, στόχος είναι να προσφερθεί μεγαλύτερη ευελιξία στους πολίτες και να αυξηθεί η επισκεψιμότητα των επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν.
«Τέλος» τα ATM: Ανάληψη από τα ταμεία – Η λειτουργία του cashback
Η υπηρεσία επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν ανάληψη μετρητών κατά τη στιγμή της αγοράς ενός προϊόντος, με τη χρήση μόνο της χρεωστικής τους κάρτες.
Ο καταναλωτής ενημερώνει τον εργαζόμενο του ταμείου ότι επιθυμεί να λάβει ένα ποσό σε μετρητά και το POS χρεώνει το συνολικό ποσό την αξία της αγοράς και το ποσό ανάληψης μαζί.
Για παράδειγμα, σε συναλλαγή 60 ευρώ, ο πελάτης μπορεί να ζητήσει 40 ευρώ επιπλέον, οπότε η κάρτα του θα χρεωθεί συνολικά με 100 ευρώ και τα 40 ευρώ θα τα παραλάβει άμεσα στο ταμείο.
Η υπηρεσία θα λειτουργεί αποκλειστικά μέσω χρεωστικών καρτών και σε επιλεγμένα καταστήματα, όπως σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία και άλλα σημεία λιανικής που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα.
Όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, το ποσό μετρητών ανά συναλλαγή αναμένεται να είναι περιορισμένο (συνήθως 50–100 ευρώ), με τα τελικά όρια για την ελληνική αγορά να καθορίζονται σε συνεργασία με τράπεζες και επιχειρήσεις.
Η μέθοδος cashback στο εξωτερικό
Το cashback αποτελεί ήδη καθιερωμένη πρακτική σε αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Φινλανδία και οι ΗΠΑ. Η Mastercard έχει εφαρμόσει το ίδιο μοντέλο σε Πολωνία και Κύπρο, όπου οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν μικρές αναλήψεις σε σούπερ μάρκετ ή άλλα καταστήματα με την προϋπόθεση ότι πραγματοποιούν αγορά. Το σύστημα έχει συμβάλει στη διευκόλυνση της πρόσβασης σε μετρητά και στην τόνωση της κίνησης στα φυσικά καταστήματα.
Στον σχεδιασμό της εταιρείας περιλαμβάνεται επίσης η επέκταση της συνεργασίας με τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, ώστε οι επιβάτες να πληρώνουν με κάρτα και να χρεώνονται αυτόματα κατά την έξοδο μέσω της τεχνολογίας tap out. Ήδη 600 λεωφορεία συμμετέχουν πιλοτικά, με στόχο την πλήρη εφαρμογή σε 3.500 οχήματα το 2026.












