Η επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων γίνεται με αυξημένα μέτρα ασφαλείας.
Συγκεκριμένα:
- Πλέον, κάθε σταθμός στελεχώνεται με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό.
- Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.
- Το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
- 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
- 2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
Μείωση ταχύτητας
- 80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
- 100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Τα δρομολόγια είναι προγραμματισμένα ανά μία ώρα για τον προαστιακό, και ανά δύο ώρες για τη Χαλκίδα.
Η κίνηση για την πρώτη μέρα στον σταθμό Λαρίσης δεν ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, ενώ αναμένεται το τι θα γίνει στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της μέρας. Επίσης κινήθηκαν και 2 εμπορικές αμαξοστοιχίες σε ό,τι αφορά στο κομμάτι Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, ωστόσο υπήρξαν αρκετά προβλήματα και μειωμένες ταχύτητες.
Αποφεύγουν τα πρώτα βαγόνια
Ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών, Γιάννης Κοκκινάκης μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την επανεκκίνηση των τρένων, 23 μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο κ. Κοκκινάκης αναφέρθηκε στην κίνηση των τρένων αλλά και για τον προβληματισμό των επιβατών.
«Μιλούσαμε αρκετά με τον κόσμο, τους εξηγούσαμε τι έχει γίνει και τι γίνεται από εδώ και πέρα. Το τρένο είναι ασφαλές ως μέσο μεταφοράς. Έχουν μειωθεί οι ταχύτητες κατά πολύ και ο προαστιακός στην Αθήνα δουλεύει άψογα. Βέβαια ο κόσμος έχει έναν φόβο μέσα του και προτιμά να πηγαίνει στα πίσω βαγόνια. Δεν μπορούμε να πούμε κάτι γι’ αυτό, ίσως και εμείς το ίδιο να κάναμε, αλλά το τρένο είναι ασφαλές, μπορεί ο κόσμος να μετακινηθεί.