Eurovision 2023: Έκαναν πρόβα τα δύο φαβορί, Σουηδία και Φινλανδία – Δείτε πλάνα

Δεύτερος γύρος προβών για τη Eurovision 2023 την Τετάρτη (03/05) και – όπως αναμενόταν – ξεχώρισαν τα δύο μεγάλα φαβορί, σύμφωνα με τα γραφεία στοιχημάτων, και αυτά είναι η Σουηδία και η Φινλανδία. Μάλιστα, σήμερα (03/05) έκαναν τη δεύτερη τεχνική πρόβα τους οι 15 χώρες που λαμβάνουν μέρος στον πρώτο ημιτελικό της Eurovision 2023, ο οποίος θα γίνει την Τρίτη (09/05) στην «M&S Bank Arena» του Λίβερπουλ. Επισημαίνεται ότι οι διοργανωτές έδωσαν στη δημοσιότητα και ένα συνολικό βίντεο με 30 δευτερόλεπτα από την τηλεοπτική μετάδοση της εκάστοτε συμμετοχής που έκανε πρόβα σήμερα (03/05).

 

Η Alessandra της Νορβηγίας μόλις τελείωσε, χωρίς αλλαγές σε σχέση με την πρόβα της Κυριακή (30/04). Έπιασε την ψηλή νότα και τις τρεις φορές που εκτέλεσε το τραγούδι «Queen of Kings» και η εμφάνισή της φαίνεται υπέροχα τηλεοπτικά. Υπενθυμίζεται ότι η εμφάνιση της Alessandra με ένα υπέροχο μεταλλικό μπουστάκι και μαύρη κάπα θυμίζει λίγο-πολύ την παρουσίασή της στον εθνικό τελικό. Συνοδεύεται από τέσσερις χορεύτριες με γιγαντιαία στικ, που εκπέμπουν μπλε φωτισμό. Πέρα από τη σκηνοθεσία, το τραγούδι «Queen of Kings» είναι μια τεράστια κραυγή υπέρ της γυναικείας ενδυνάμωσης, με τα τύμπανα να δονούν τη σκηνή της M&S Bank Arena.

 

Μετά, η Μάλτα εμφανίστηκε με μια πολύπλοκη σκηνοθεσία της Μάλτας. Τηλεοπτικά, βέβαια, είναι ένα πάρτι από την αρχή μέχρι το τέλος, και η μπάντα των The Busker είναι πολύ καλή στο κομμάτι «Dance (Our Own Party)». Σκηνοθετικά, οι The Busker έχουν φέρει ένα τετραμερές σκηνικό που περιλαμβάνει ένα σπίτι για πάρτι, ένα κίτρινο παγκάκι στο πάρκο και έναν φανοστάτη, ένα κόκκινο αυτοκίνητο και ένα μικροσκοπικό δωμάτιο με έναν καναπέ. Η μπάντα χορεύει ανάμεσα σε κάθε μέρος του σκηνικού και πρόκειται για μια έξυπνη οπτική αφήγηση σε τρεις πράξεις.

 

Όσον αφορά στη Σερβία, υπάρχουν πολλές αναφορές σε βιντεοπαιχνίδια στα γραφικά του Luke Black, που ερμηνεύει το τραγούδι «Samo Mi Se Spava». Σκηνοθετικά, ο Luke Black έφερε επί σκηνής μια κατασκευή που μοιάζει με τεράστιο φύλλο-κρεβάτι, μαζί με τέσσερις μασκοφόρους χορευτές. Με το μπάσο να πάλλεται και τα γραφικά, η εμφάνιση είναι σκοτεινή και σουρεαλιστική και ολοκλήρωνεται με καπνούς και πυροτεχνήματα.

 

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια της Λετονίας αφού οι βαλίτσες με τα ρούχα του συγκροτήματος Sudden Lights, έφτασαν στο Λίβερπουλ. Έτσι, λοιπόν, με αστραφτέρα κοστούμια επί σκηνής ερμηνεύτηκε το τραγούδι «Aijā». Στην εμφάνισή τους χρησιμοποιούν τον φωτισμό που είδαμε και στον εθνικό τελικό – άλλωστε ταιριάζει και στο ύφος του κομματιού. Επίσης, οι μελαγχολικοί στίχοι ακούγονται υπέροχα.

 

Eπόμενη χώρα είναι η Πορτογαλία. Το κόκκινο χρώμα είναι το θέμα της φετινής Eurovision, αλλά η Mimicat έχει το μοναδικό φόρεμα φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από φτερά και τηλεοπτικά «γράφει» υπέροχα. Η έναρξη του κομματιού «Ai Coração» με το πιάνο θυμίζει λίγο το «I Will Survive», την ερμηνεύτρια συνοδεύουν τέσσερις χορευτές με τρομέρη ενέργεια και αέρα σάμπα.

 

Η Ιρλανδία που ακολουθεί με το συγκρότημα Wild Youth και το τραγούδι «We are One», ξεχωρίζει για τη χρυσή glam rock εμφάνιση του frontman. Επί σκηνής, υπάρχει μία σκάλα σε διάταξη πέταλου, για την οποία χρησιμοποιούνται όλα τα πιθανά LED!

 

Κατόπιν για πρόβα στη σκηνή του Λίβερπουλ ανέβηκε η Κροατία με τους Let 3 και το τραγούδι «Mama ŠČ!». Σε σχέση με την πρόβα της Κυριακής (30/04), η εμφάνιση μοιάζει αρκετά σουρεαλιστική ακόμα και στην τηλεοπτική οθόνη. Τα χρώματα είναι πιο φωτεινά και πιο ψυχεδελικά. Φυσικά, το highlight της σκηνοθεσίας είναι η αφαίρεση των ρούχων των μελών του συγκροτήματος, αφού μένουν μόνο με τα εσώρουχα.

 

Ουδεμία αλλαγή σε σχέση με την πρώτη πρόβα της Κυριακής (30/04) για την Ελβετία που εκπροσωπείται με το τραγούδι «Watergun». Μάλιστα, ο Remo Forrer ακούστηκε εξαιρετικά γι' άλλη μια φορά, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του διαγωνισμού. Πρόκειται, επί της ουσίας, για μια συγκλονιστική μπαλάντα που αναφέρεται στην τραγωδία του πολέμου και απευθύνει παγκόσμια έκκληση για ειρήνη. Είναι σαφές ότι ο καλλιτέχνης εκφράζεται απόλυτα μέσα από αυτούς τους στίχους και η φωνή του είναι υπέροχη. Σκηνοθετικά, έχει μαζί του τέσσερις χορευτές με κορδέλες – μάλιστα χορεύει και ο ίδιος.

 

Η Noa Kirel που εκπροσωπεί το Ισραήλ με το τραγούδι «Unicorn» φαίνεται εντελώς διαφορετικά στην τηλεοπτική οθόνη σε σύγκριση με την «M&S Bank Arena». Τα τηλεοπτικά πλάνα είναι καταπληκτικά και κάθε μία από τις εκφράσεις του προσώπου της είναι εντελώς δυναμική. Σκηνοθετικά, η Noa Kirel αρχίζει την εμφάνισή της σε ένα τεράστιο κουτί φωτισμένο με LED, με την κάμερα να περιστρέφεται. Μάλιστα, την πλαισιώνουν πέντε χορευτές, όλοι με ασορτί μαύρα και ροζ κοστούμια και όλη η εμφάνιση είναι άρτια και μοιάζει με ένα βίντεο κλιπ επί σκηνή. «Έχω τη δύναμη ενός μονόκερου» τραγουδά η Noa Kirel, η οποία χορεύει με όλη την ψυχή της κατά τη διάρκεια του τραγουδιού. Φυσικά, δεν λείπουν και τα πυροτεχνήματα.

 

Χωρίς αλλαγές από την πρώτη πρόβα για τη Μολδαβία, που εκπροσωπείται από τον Pasha Parfeny και το τραγούδι «Soarele şi Luna». Στη σκηνή δεσπόζουν τα τεράστια τύμπανα, ένας επικός φλαουτίστας που σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική ερμηνεία του Pasha Parfeny, παρουσιάζουν ένα δυναμικό κομμάτι με σαφή ethnic στοιχεία. Ακόμα, επί σκηνής υπάρχουν και δύο τραγουδίστριες που φορούν κερασφόρα καπέλα.

 

Όπως επισημαίνει η επίσημη ιστοσελίδα της Eurovision, «η Loreen δεν ήρθε στο Λίβερπουλ για να παίξει». Έντεκα χρόνια μετά τη νίκη της με το «Euphoria», εκπροσωπεί ξανά τη Σουηδία με το τραγούδι «Tattoo». Ως εκ τούτου, η Loreen και οι φωτιζόμενες οθόνες της επέστρεψαν. Η εμφάνιση φαίνεται πολύ πιο έντονη και δραματική από τους τηλεοπτικούς δέκτες σε σχέση με την «M&S Bank Arena». Σκηνοθετικά, λοιπόν, οι φωτιζόμενες οθόνες που είδαμε και στον εθνικό τελικό της Σουηδίας, το λεγόμενο Melodifestivalen, είναι παρούσες και στο Λίβερπουλ, αλλά σε μικρότερο μέγεθος και ανάμεσα σε αυτές εκτυλίσσεται άψογα η κινησιολογία της Loreen. Μάλιστα, η από πάνω οθόνη είναι υπερυψωμένη και η από κάτω οθόνη έχει και ροδάκια ώστε να μετακινείται πιο εύκολα. Χαρακτηριστικό της εμφάνισης είναι και τα μεγάλα νύχια της Loreen.

 

Η μετάβαση από το ασπρόμαυρο στο έγχρωμο είναι ένα πολύ ωραίο εφέ στην αρχή του τραγουδιού «Tell Me More», που ερμηνεύουν οι δίδυμοι TuralTuranX για λογαριασμό του Αζερμπαϊτζάν. Πάντως, ωραία «γράφει» τηλεοπτικά και το εφέ με τη διαχωρισμένη οθόνη (split screen). Σκηνοθετικά, o Tural και ο Turan βρίσκονταο σε σχήμα καρδιάς στο κέντρο της σκηνής, φορώντας ασορτί πράσινα και μοβ κοστούμια και δίνοντας όμορφες αρμονίες.

 

Σχετικά με την Τσεχία, τα μέλη του συγκροτήματος Vesna έχουν αλλάξει τα μαλλιά τους. Υπάρχει κάποια πολύπλοκη κινησιολογία με τα μαλλιά στην έναρξη του τραγουδιού «My Sister's Crown» και οι πλεξούδες τους έχουν μακρύνει και βαρύνει πολύ από την πρόβα της Δευτέρας (01/05). To κομμάτι περιέχει στοιχεία της ποπ, της ραπ και της έθνικ μουσικής και ερμηνεύεται στα Αγγλικά, στα Τσεχικά, στα Βουλγαρικά και στα Ουκρανικά. Πάντως, οι Vesna εμφανίζονται με ασορτί ροζ παντελόνες σε σύγκριση τόσο με τον εθνικό τελικό της Τσεχίας όσο και στο επίσημο βίντεο κλιπ της συμμετοχής. Τα έξι μέλη του συγκροτήματος εκτελούν μία καλοδουμένη χορογραφία και το σύνολο των τριών λεπτών μοιάζει πραγματικά συνεκτικό.

 

Άκρως αισθαντική και δυναμική η δεύτερη πρόβα της Ολλανδίας, που εκπροσωπείται από το ντουέτο των Mia Nicolai και Dion Cooper, οι οποίοι ερμηνεύουν την μπαλάντα με τίτλο «Burning Daylight». Οι δυο τους βρίσκονται σε μία μικρή περιστρεφόμενη σκηνή και δημιουργείται ένα όμορφο εφέ, καθώς κινούνται ο ένας γύρω από τον άλλον με φόντο τους προβολείς στην «M&S Bank Arena». Τα τηλεοπτικά πλάνα παρουσιάζουν μια όμορφη οπτική γωνία της σκηνοθεσίας. Οι αρμονίες τους είναι πραγματικά πολύ ιδιαίτερες.

 

Τελευταία πρόβα της σημερινής (03/05) ημέρας ήταν αυτή της Φινλανδίας, που εκπροσωπείται από τον Käärijä και το «Cha Cha Cha». Ο ράπερ φοράει πράσινο μπολερό και επί σκηνής τον συνοδεύουν με τέσσερις χορεύτριες με ροζ ρούχα. Μάλιστα, όλοι μαζί εκτελούν και τη λεγόμενη κίνηση της «ανθρώπινης κάμπιας», όπως την ονομάζει η φινλανδική αποστολή, κατά τη διάρκεια της χορογραφίας. Υπάρχει, επίσης, μια στοίβα από παλέτες και ένα τεράστιο ξύλινο κουτί, με τον Käärijä να αρχίζει μέσα σε αυτό και μετά να ανεβαίνει στην κορυφή αυτής της στοίβας με παλέτες. Ακολουθεί μία ιδιαίτερα σαρωτική χορογραφία, η οποία ολοκληρώνεται με πυροτεχνήματα.

 

Eurovision 2023: Βίντεο με αποσπάσματα από την τηλεοπτική μετάδοση των συμμετοχών

 

https://www.youtube.com/watch?v=XASeTePlkQw&t=13s