Σας “ξεβόλεψε” που τα νέα αυτοκίνητα δεν έχουν πια ρεζέρβα;- Γιατί το κάνουν οι κατασκευαστές

Σε μια αλλαγή προχωρούν ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, με τους οδηγούς να μην το παρατηρούν μέχρι την… ύστατη στιγμή.

 

Η ρεζέρβα αποτελεί ένα απαραίτητο στοιχείο σε κάθε αυτοκίνητο. Παλιότερα, τα αυτοκίνητα είχαν αποθηκευμένο κάτω από το χώρο αποσκευών έναν τροχό αντίστοιχης διάστασης με αυτόν που φορούσε το αυτοκίνητο. Με την πάροδο του χρόνου και για λόγους χωρητικότητας, ο εφεδρικός τροχός αντικαταστάθηκε από τη ρεζέρβα ανάγκης. Μικρότερη σε μέγεθος και διάσταση, εξυπηρετούσε τη μετακίνηση του οχήματος με ανώτατη ταχύτητα τα 80 km/h έως το βουλκανιζατέρ. Παρόλα αυτά, τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να αντικαταστήσουν γενικότερα τη ρεζέρβα με το κιτ επισκευής!

 

Η στιγμή αυτή είναι όταν παθαίνουν λάστιχο και αναζητούν τη ρεζέρβα ή τον ανταλλακτικό τροχό ανάγκης στο πορτ παγκάζ του αυτοκινήτου τους, χωρίς όμως θετικό αποτέλεσμα.

 

 Σας “ξεβόλεψε” που τα νέα αυτοκίνητα δεν έχουν πια ρεζέρβα;- Γιατί το κάνουν οι κατασκευαστές

 

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που βγαίνουν από τα εργοστάσια, δεν συμπεριλαμβάνει τη ρεζέρβα στον απαραίτητο εξοπλισμό.

 

Για λόγους εξοικονόμησης χώρου οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αφαιρέσει τη ρεζέρβα από το πάτωμα του πορτ παγκάζ

 

Η επιλογή αυτή γίνεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για την εξοικονόμηση χρημάτων, για να μειωθεί το συνολικό βάρος του αμαξώματος, αλλά και για την αύξηση του χώρου αποσκευών, που πλέον είναι αρκετά σημαντική παράμετρος στην αναζήτηση για την αγορά νέου αυτοκινήτου.

 

Ωστόσο, όπως σημειώνουν οι κατασκευαστές, η αλλαγή αυτή μελετήθηκε για έναν απλό λόγο: γιατί στα ηλεκτρικά οχήματα δεν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος για ρεζέρβα ή ανταλλακτικό τροχό, καθώς εκεί υπάρχουν οι απαραίτητες μπαταρίες για την κίνηση του οχήματος.

 

Οι εταιρείες αυτοκινήτου θεωρούν σήμερα ότι η παρουσία του εφεδρικού τροχού δεν είναι επιτακτική και η χρήση του κιτ επισκευής έχει σημαντικότερα πλεονεκτήματα. Πιο συγκεκριμένα, έρευνες αναφέρουν ότι μόλις το 14% των οδηγών θα πάθει λάστιχο μέσα σε διάρκεια οκτώ ετών, ενώ το 13% θα μπει στη διαδικασία να το αλλάξει. Η πλειονότητα θα επιλέξει να καλέσει την οδική βοήθεια! Παράλληλα, το σημαντικότερο όφελος αφορά τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, αφού μία ρεζέρβα με όλα τα απαραίτητα εργαλεία, μπορεί να μειώσει έως και 60 lt τη δυνατότητα αποθήκευσης. Το συγκεκριμένο νούμερο είναι σημαντικό, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι ζούμε στην εποχή του εξηλεκτρισμού και η παρουσία των μπαταριών είναι όλο και μεγαλύτερη, ειδικά όταν μιλάμε για plug-in, υβριδικές ή ακόμα και ήπια υβριδικές κατασκευές.

 

 

Βάζουν εργαλεία επισκευής

 

Αντ’ αυτού, οι κατασκευαστές τοποθετούν σε ειδικό χώρο στο πορτ παγκάζ του οχήματος ένα κιτ επισκευής ελαστικού.

 

Τα εργαλεία αυτά, συχνά χρησιμεύουν στην επισκευή μιας μικρής τρύπας στο ελαστικό, όμως συχνά δεν μπορούν να προσφέρουν βοήθεια αν το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο.