Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή "κατ' οίκον διδασκαλία";

 Ζούμε το δεύτερο κύκλο απαγόρευσης εξόδου και είδαμε στα Δημοτικά Σχολεία να κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα τμήματα επειδή βρέθηκαν οι δάσκαλοί τους θετικοί στον κορονοϊό.

 

Και όταν πρόκειται για εκπαιδευτικούς ειδικότητας, οι οποίοι παραδίδουν σε περισσότερα του ενός τμήματα κλείνουν όλα τα τμήματα στα οποία διδάσκουν. Εύκολα μπορεί να υποθέσει κανείς τι θα γινόταν αν λειτουργούσαν και τα Γυμνάσια/Λύκεια. Μετά από λίγες ημέρες πιθανόν να έκλειναν ούτως ει άλλως λόγω κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς. 

 

Από την άλλη υπάρχουν γονείς οι οποίοι επέλεξαν τη φετινή χρονιά να κάνουν τα παιδιά τους ιδιαίτερα στο σπίτι αντί να πηγαίνουν φροντιστήριο για να μην «κολλήσουν» από τα άλλα παιδιά που βρίσκονται σε απόσταση 1,5 μέτρων φορώντας μάσκα, μη αλλάζοντας χαρτιά, βιβλία, στυλό και όπου τα θρανία και οι καρέκλες απολυμαίνονται σε κάθε διάλλειμα και αλλαγή μαθητών και δεν τους ενοχλούσε ο/η καθηγητής/καθηγήτρια που έμπαινε στο σπίτι τους και καθόταν συχνά στο ίδιο τραπέζι με το τέκνο τους.

 

Συχνά δε με το πρόσχημα ότι πρέπει ο μαθητής να «διαβάζει» και τα χείλη ώστε να βελτιώσει τη δική του εκφορά λόγου, δε φόραγαν μάσκα. Και (χωρίς να αναφερθώ στο κατά πόσον είναι νόμιμη η όχι η δραστηριότητα του ενός ή του άλλου εκπαιδευτικού) είχαμε συνέχιση αλλά και εντατικοποίηση αυτής δραστηριότητας όταν υπήρχε παρότρυνση για διαδικτυακή διδασκαλία.

 

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι εφικτή και είναι αποτελεσματική όταν γίνεται από καταρτισμένους εκπαιδευτικούς μέσα σε κατάλληλα εξοπλισμένες εκπαιδευτικές δομές. 

 

Αντί να επιλεγεί η ασφαλής διέξοδος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, υπό το πρόσχημα της δικαιολογίας ότι «δε γίνεται μάθημα έτσι» προτιμούν κάποιοι γονείς να έρχεται ο «πλανόδιος» μέσα στο σπίτι. 

 

Παναγιώτης Γέρου ΠΕ 07 

Iδιοκτήτης Κέντρου Ξένων Γλωσσών στο Λουτράκι

Mέλος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ν.Κορινθίας και αντιπρόσωπος στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Γλωσσών PALSO