Γυαλιά οράσεως: Προσωρινή λύση δίνει ο ΕΟΠΥΥ - Πώς θα αποζημιωθούν οι ασφαλισμένοι

Τρίμηνη παράταση εκτέλεσης σε όλες τις ηλεκτρονικές γνωματεύσεις για οπτικά, που έχουν εκδοθεί στο διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2018, δίνει ο ΕΟΠΥΥ. Ειδικά για τις γνωματεύσεις που εκδόθηκαν τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, θα ισχύει παράλληλα με τη νέα διαδικασία του voucher, και ο παλιός τρόπος αποζημίωσης των ασφαλισμένων από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ.

 

 

Πιο συγκεκριμένα, το ΔΣ του Οργανισμού, λαμβάνοντας υπόψη την ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι του λόγω της άρνησης της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών & Οπτομετρών να αποδεχτούν μία νομοθετημένη διαδικασία -όπως σημειώνει-, αποφάσισε:

 

 

1. Την παράταση ισχύος εκτέλεσης όλων των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για οπτικά που εκδόθηκαν ή θα εκδοθούν τον Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2018 από έναν σε τρεις μήνες, προκειμένου να έχουν οι ασφαλισμένοι ένα ικανό χρονικό διάστημα να βρουν κατάστημα οπτικών που θα δέχεται την αποζημίωση με τη «βεβαίωση πληρωμής».

 

 

2. Να εκδοθεί οδηγία σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ να παραλαμβάνουν αιτήματα ασφαλισμένων αποζημίωσης της συγκεκριμένης δαπάνης, μαζί με τα αναγκαία δικαιολογητικά, δηλαδή: α) την ηλεκτρονική γνωμάτευση, β) την απόδειξη πληρωμής, γ) τη βεβαίωση του καταστήματος οπτικών, δ) την προσκόμιση των γυαλιών που αγοράστηκαν για επίδειξη και ε) τη βεβαίωση πληρωμής (voucher), για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.

 

 

Η παράλληλη λειτουργία των δύο συστημάτων, πάντως, δεν πρόκειται να επεκταθεί στο νέο έτος, τονίζουν στο CNN Greece πηγές του Οργανισμού.

 

 

Για το λόγο αυτό, ο ΕΟΠΥΥ απευθύνει έκκληση στους ασφαλισμένους να στηρίξουν ενεργά τη νέα διαδικασία χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών/γυαλιών οράσεως υπενθυμίζοντας ότι:

 

 

α) Ο ασφαλισμένος δεν καλείται να προκαταβάλει το ποσό πληρωμής, όπως απαιτούσε η διαδικασία που εφαρμοζόταν έως 30/9/2018.

 

 

β) Ο ασφαλισμένος δεν υποχρεώνεται να προσέρχεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

 

 

Το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ αποφάσισε, επίσης, να κληθεί εκ νέου η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών σε συνάντηση, τονίζοντας ότι ο Οργανισμός σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται για την άσκηση κάθε νόμιμου μέσου για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του. «Μέριμνα και στόχος τόσο του ΕΟΠΥΥ όσο και του υπουργείου Υγείας είναι η διευκόλυνση των πολιτών με την απλούστευση της διαδικασίας η οποία σε καμία περίπτωση δεν έχει στόχο τη δυσχερή λειτουργία των καταστημάτων οπτικών. Αντίθετα από τις ανακοινώσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών & Οπτομετρών που έχουν δημοσιευθεί, επισημαίνουμε για ακόμη μία φορά ότι:

 

 

  • Ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει δικές του ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους οπτικούς, καθώς από το 2012 έως και τη νέα διαδικασία, η αποζημίωση δίνονταν απ’ ευθείας στον ίδιο τον ασφαλισμένο. Τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές αφορούν τον ΕΦΚΑ.

 

  • Σε ό,τι αφορά την αποπληρωμή των καταστημάτων οπτικών τονίζουμε ότι είναι διασφαλισμένη η χρηματοροή και η αποπληρωμή τους ανά μήνα, όπως εξάλλου συμβαίνει με το σύνολο των επαγγελματιών υπηρεσιών υγείας που συνεργάζονται με τον Οργανισμό.

 

  • Υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι της τάξης των 50.000.000€ για την αποζημίωση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας, ποσό που σύμφωνα με τα στοιχεία του έτους 2018, κρίνεται επαρκές.

 

  • Η αποζημίωση μέσω διατακτικής (voucher) δεν σημαίνει τη σύναψη σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ. Το μόνο που ζητείται, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι η δημιουργία ενός κωδικού ηλεκτρονικής συναλλαγής με τον ΕΟΠΥΥ με μόνο υποχρεωτικό δικαιολογητικό την προσκόμιση των νόμιμων αδειών λειτουργίας (βλ. την από 27/09/2018 ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ).

 

Αναλογιζόμενοι τα παραπάνω καλούμε τα καταστήματα οπτικών, να δείξουν εμπιστοσύνη σε αυτή τη νέα διαδικασία, σεβασμό στη νομοθεσία και κυρίως σεβασμό στην εξυπηρέτηση των πολιτών, οι οποίοι άλλωστε είναι και οι τελικοί αποδέκτες των υπηρεσιών τους» καταλήγει η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ.

 

Πηγή: cnn.gr

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ