Καιρός και facebook: Τί κρύβεται όμως από πίσω; Πως μας …παρακολουθούν έξυπνα

Το πόσο επηρεάζει τον ψυχισμό, ο ήλιος, το γνωρίζαμε. Αυτό, που είναι πίσω από τα σύννεφα της λιακάδας όμως είναι, που εγείρει ερωτήματα…Στο όνομα επιστημονικής μελέτης, ερευνήθηκαν 2,4 δισεκατομμύρια αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποφανθούν οι ειδήμονες το … αυτονόητο: Ότι δηλαδή όταν  φτιάχνει ο καιρός, επηρεάζεται θετικά η ψυχική διάθεση των χρηστών, με αποτέλεσμα οι αναρτήσεις τους να είναι πιο χαρούμενες.

 

 

Το γεγονός οτι  βρέθηκε πρόσχημα να εισχωρήσει ο «μεγάλος αδερφός» σε ό,τι δημοσιοποιεί μια μεγάλη μερίδα χρηστών και να αξιολογηθεί με βάση το περιεχόμενο του, φαίνεται πως περνάει στα ψηλά γράμματα…

 

 

Συγκεκριμένα  ερευνητές από την Ισπανία, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν 2,4 δισεκατομμύρια αναρτήσεις στο Facebook και 1,1 δισεκατομμύρια στο Twitter μεταξύ των ετών 2009-2016, χρησιμοποιώντας ένα ειδικό λογισμικό που ταξινομεί τις αναρτήσεις σε συναισθηματικά θετικές ή αρνητικές ανάλογα με τις χρησιμοποιούμενες λέξεις. Στη συνέχεια, έγινε συσχέτιση των αναρτήσεων με τα ημερήσια μετεωρολογικά δεδομένα κάθε περιοχής.

 

 

«Η μελέτη μας είναι η πρώτη που παρατηρεί και μετρά τη σχέση ανάμεσα στον κακό καιρό και στο συναισθηματικό περιεχόμενο των αναρτήσεων στο Twitter και στο Facebook. Το μέγεθος της επίδρασης του καιρού είναι τόσο μεγάλο, που είναι ανάλογο με την αλλαγή στην ψυχική διάθεση των χρηστών μετά από γεγονότα όπως ένας σεισμός ή ένα περιστατικό μαζικών δολοφονιών σε σχολείο», δήλωσε ο καθηγητής Εστεμπάν Μόρο του Πανεπιστημίου Κάρλος 3 της Μαδρίτης.

 

 

Αντίθετα, όταν βρέχει πολύ, όταν κάνει πολύ κρύο ή υπερβολική ζέστη, τότε το Facebook και το Twitter γεμίζουν από αναρτήσεις με αρνητική συναισθηματική φόρτιση.

 

 

«Βρήκαμε ότι ο τρόπος που εκφραζόμαστε, διαμορφώνεται από τον καιρό. Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες, όπως οι πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες, η μεγάλη υγρασία και η πολλή συννεφιά, δρουν αρνητικά στη συναισθηματική έκφραση των αναρτήσεων» δήλωσε ο ερευνητής Νικ Ομπράντοβιτς του Εργαστηρίου Media Lab του ΜΙΤ.

 

 

medicalland.gr