«Μία νέα ΔΕΗ» οραματίζεται για τα τρένα ο Μητσοτάκης


Υπουργικό για τα τρένα με πολλά χρόνια καθυστέρηση και.... ιδιώτες

 

Ηκυβέρνηση δεν έμαθε τίποτα από την εγκληματική ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και επιμένει να αντιμετωπίζει τα τρένα ως πεδίο κερδοφορίας για ιδιώτες, με ελαστικότητα στις απολύσεις και... «μοντέλο ΔΕΗ». 

 

«Μέσα στην ημέρα υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των δομών στη Θεσσαλία που κατέστρεψε ο Daniel. Στο τέλος της υλοποίησης, όλο ο σιδηροδρομικός άξονας θα διαθέτει τηλεδιοίκηση», υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός κατά την εισήγησή του στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο. 

 

«Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι "σφιχτό", είναι 15 μήνες και στο τέλος της υλοποίησής του όλος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας δεν θα διαθέτει απλά πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και επιπλέον αυτόματη πέδηση. Ήδη το συγκεκριμένο σύστημα, το ETCS, το οποίο φρενάρει ή και ακινητοποιεί τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης, δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία η οποία θα ταξιδεύει στην κεντρική γραμμή της χώρας. Παράλληλα, προωθείται μια ακόμα σημαντική πρωτοβουλία, που δεν είναι άλλη από μία νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση δύο τρένων», πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. 

 

Το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων παρουσιάζεται από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, 26 μήνες μετά το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη και ενώ η κυβέρνηση βρίσκεται «με την πλάτη στον τοίχο» για το κουκούλωμα της υπόθεσης. 

 

Το νομοσχέδιο στηρίζεται σε δύο πυλώνες.

 

  1. Ο πρώτος θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις, οι οποίες θα στοχεύουν στην ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου
  2. Ο δεύτερος θα αφορά το προσωπικό

 

Θα δημιουργηθεί νέα εταιρεία «Νέοι Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», όπου θα συγχωνευτούν ο ΟΣΕ, η ΓΑΙΑ ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία θα λειτουργεί με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, κατά... το πρότυπο της ΔΕΗ, σύμφωνα με πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου. 

 

«Για να το πούμε διαφορετικά, ο σκοπός μας είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός να εξελιχθεί ουσιαστικά σε μια νέα ΔΕΗ, την οποία θυμίζω ότι παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μία υγιής και δυναμική επιχείρηση, αναπτυσσόμενη», είπε προκλητικά ο πρωθυπουργός. «Αυτός ο νέος ΟΣΕ, λοιπόν, θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος επίσης ενισχύεται περαιτέρω, γιατί έχει ζωτική σημασία η πρόληψη δυνητικών κινδύνων και όχι η διαπίστωσή τους», ισχυρίστηκε. 

 

  • Στις 16:00, ο Κ. Κυρανάκης θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου για την εξειδίκευση των μέτρων άμεσης εφαρμογής που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τις επόμενες ημέρες.