Το... σταυροδρόμι του Γιώργου Γκιώνη - Η Ολυμπία οδός και η λύση του 1947

Έντονη είναι η συζήτηση στον Δήμο Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγίων Θεοδώρων, σχετικά με την ανάγκη διάνοιξης ενός νέου δρόμου κοντά στα διόδια, με τη δημοτική Αρχή να επιχειρεί από την πρώτη στιγμή να βρει εναλλακτικές διαδρομές για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής του Καλαμακίου, μετά την κατεδάφιση της Γέφυρας κοντά στον Ισθμό και την Ολυμπία Οδό να εμφανίζεται σε πρώτη φάση αρνητική ως προς τη δημιουργία ενός νέου κόμβου, επικαλούμενη την ασφάλεια των οδηγών...

 

Το loutraki365.gr επικοινώνησε με υψηλόβαθμο στέλεχος της Ολυμπίας Οδού για να διερευνήσει τις προοπτικές υλοποίησης αυτού του έργου. Το υψηλόβαθμο στέλεχος, ανέφερε ότι η Ολυμπία Οδός, βάσει σύμβασης, περιλαμβάνει 29 κόμβους από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα. Για να υλοποιηθεί οποιοσδήποτε επιπλέον κόμβος, απαιτούνται συγκοινωνιακές μελέτες και σχεδιασμός που να περιλαμβάνει λωρίδες επιβράδυνσης στην έξοδο από την Εθνική οδό και λωρίδες επιτάχυνσης στην είσοδο.

 

Όπως τονίζει το στέλεχος στο loutraki365.gr, "Η διαδικασία για την έγκριση και κατασκευή ενός νέου κόμβου είναι πολύπλοκη και χρονοβόρα. Αρχικά, πρέπει να γίνουν λεπτομερείς συγκοινωνιακές μελέτες για να εξασφαλιστεί ότι ο νέος κόμβος θα είναι ασφαλής και λειτουργικός. Στη συνέχεια, ο σχεδιασμός πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή. Από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες, μέχρι την παράδοση του έργου στην κυκλοφορία, μπορεί να χρειαστεί διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους. Άλλωστε, ο βασικότερος λόγος που δεν μπορεί να ανοίξει ένας δρόμος από τη μία ημέρα στην άλλη είναι οι αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας που πρέπει να τηρηθούν. Οποιαδήποτε βιαστική ή πρόχειρη κατασκευή θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή των οδηγών και να προκαλέσει σοβαρά ατυχήματα".

 

Προς το παρόν, η μοναδική πρόταση που βρίσκεται σε διαδικασία υλοποίησης, όπως ανακοίνωσε χθες ο Δήμαρχος Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγίων Θεοδώρων, Γιώργος Γκιώνης, είναι η δωρεάν διέλευση των οχημάτων των δημοτών από τα διόδια.

 

Οι εναλλακτικές λύσεις

 

Σύμφωνα με πληροφορίες του Loutraki365.gr, παρά τις αρνητικές εισηγήσεις της Ολυμπίας Οδού, το ενδεχόμενο να φτιαχτεί τελικά ο κόμβος δεν έχει εγκαταλειφθεί από τη Δημοτική Αρχή, καθώς καθημερινά γίνονται συζητήσεις με τον Υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, για την εξεύρεση λύσης που να διασφαλίζει την ασφάλεια των οδηγών αλλά και να απαλύνει σε κάποιο βαθμό το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στους κατοίκους του Καλαμακίου.

 

Επίσης, τις τελευταίες ώρες, γίνονται συζητήσεις με τη Σχολή Μηχανικού, για να εξεταστεί το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί και να τοποθετηθεί μια γέφυρα στο σημείο που κατεδαφίστηκε η προηγούμενη, η οποία θα εξυπηρετεί τη διέλευση των επιβατικών αυτοκίνητων και ημιφορτηγών. Πολύ πρόσφατο είναι άλλωστε, το παράδειγμα του Πηλίου, όπου μια γέφυρα Μπέλεϊ, που φέρει το όνομα του δημιουργού της, του Βρετανού μηχανικού Ντόναλντ Μπέλεϊ (Donald Bailey), τοποθετήθηκε μέσα σε 30 ώρες από κλιμάκιο της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών του Γενικού επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στο σημείο όπου κατέρρευσε η προηγούμενη γέφυρα λόγω των έντονων πλημμυρικών φαινομένων που έπληξαν την περιοχή.

 

Αν τελικά επικρατήσει η εκδοχή της γέφυρας Μπέλει, δεν θα είναι η πρώτη φορά που παρόμοιου τύπου γέφυρα "τοποθετείται" στην περιοχή, αφού και το 1947, μετά την ανατίναξη της σιδηροδρομικής και της οδικής γέφυρας στον Ισθμό της Κορίνθου από τους Γερμανούς το 1944, η οδική γέφυρα αποκαταστάθηκε από τη Σχολή Μηχανικού του Ελληνικού Στρατού με υλικό τύπου Μπέλεϊ.

 



Φωτογραφικό υλικό από τη Διεύθυνση Μηχανικού του Γενικού Επιτελείου Στρατού.