Τζανάκης για self test: Σε πόσους θα είχαν μεταδώσει τον ιό οι 400 θετικοί, εάν είχαν πάει σχολείο

Έναν ιλιγγιώδη αριθμό νέων κρουσμάτων θα "έδιναν" οι περισσότεροι από 400 θετικοί στον κορονοϊό μαθητές και καθηγητές, εάν δεν είχαν εντοπιστεί και απομονωθεί μέσω του μηχανισμού των self test, που τέθηκε από σήμερα σε λειτουργία στο πλαίσιο της επαναλειτουργίας της διά ζώσης εκπαίδευσης. Για “μεγάλο στρατηγικό όπλο” κάνει λόγο, ο Καθηγητής Πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης.

 

Τα Λύκεια επαναλειτουργούν σήμερα μετά από 5 ολόκληρους μήνες, με διαβατήριο τη «Σχολική κάρτα για Covid-19» που φέρει ο μαθητικός πληθυσμός, οποίος υποβλήθηκε μαζικά σε τεστ ανίχνευσης κορονοϊού (self test) και βρέθηκε αρνητικός.

 

Η εφαρμογή του screening σε στοχευμένες ομάδες του πληθυσμού, μέσω της διαδικασίας αυτοδιάγνωσης για τον κορονοϊό (self testing), ενδέχεται να αποδειχθεί στην πράξη ένα μεγάλο στρατηγικό όπλο που θα δείξει το επόμενο διάστημα τη δύναμή του, λένε οι επιστήμονες.

 

H ανίχνευση μόλις στο πρώτο 24ωρο της εφαρμογής του μέτρου, 408 θετικών στην Covid ασυμπτωματικών μαθητών και καθηγητών, είναι ανυπολόγιστης αξίας για τον έλεγχο της πανδημίας, όπως τονίζουν.

 

Σύμφωνα με τον Καθηγητή Τζανάκη, με δείκτη μεταδοτικότητας Rt άνω του ενός, μόνο ένα δείγμα 200 ασυμπτωματικών θετικών στην Covid μαθητών, θα μπορούσε να είχε δώσει 3.620 κρούσματα σε 15 ημέρες!

 

“Διακόσιοι και παραπάνω μαθητές θετικοί μέχρι στιγμής, για τους οποίους πρέπει να δει κανείς ποιοτικά χαρακτηριστικά της ιχνηλάτησής τους για να αποφανθεί”, σημειώνει ο Καθηγητής και συμπληρώνει:

 

“Ωστόσο, με αυτόν τον δείκτη θετικότητας που έχουμε τώρα, δηλαδή το 1,1, σε πέντε μέρες θα δίναν άλλα 220 κρούσματα την ημέρα για τις επόμενες 5 μέρες. Και την επόμενη μέρα μετά τις πέντε μέρες, θα είχαμε 240 ανά ημέρα και μετά 264 ημερησίως για ακόμη πέντε μέρες. Πολλαπλασιάστε δηλαδή με 1,1 κάθε 5 ημέρες. Αλλά κάθε μέρα”.

 

Το ρίσκο που εγκυμονεί η εκθετική αύξηση του κορονοϊού είναι τεράστιο για την πορεία της πανδημίας και για την κοινωνία, εξηγεί ο Νίκος Τζανάκης:

 

“Καταλαβαίνετε, λοιπόν, το ρίσκο που θα παίρναμε αν ανοίγαμε τα σχολεία χωρίς self test. Αυτοί οι διακόσιοι θα το μετέδιδαν σε άλλους μαθητές, που θα κολλούσαν θα το έφερναν στις οικογένειές τους. Ήταν ένα ρίσκο, με δείκτη μεταδοτικότητας άνω του ενός, όπως έχουμε τώρα”, λέει.