6 τάσεις που έρχονται το 2018 στη ξενοδοχειακή εμπειρία και υπόσχονται να μείνουν

Κάθε χρόνος κρύβει και νέες εκπλήξεις σε κάθε τομέα πόσο μάλλον στον τομέα της φιλοξενίας. Έτσι, λοιπόν, και το 2018 ήρθε για να αλλάξει ολοκληρωτικά την ξενοδοχειακή εμπειρία φέρνοντας μαζί του πολλές καινοτομίες που θα τραβήξουν την προσοχή και θα ανανεώσουν τόσο τις υπηρεσίες όσο και το design κάθε ξενοδοχείου, εφόσον φυσικά τις ενστερνιστεί.

 

Πρόκειται για τάσεις που οι ξενοδόχοι μπορούν άμεσα να αφομοιώσουν και να εγκαινιάσουν μια νέα μόδα στον κλάδο της φιλοξενίας. Παρακάτω παρουσιάζονται οι 6 πιο πολυσυζητημένες τάσεις:

 

1. AirBnB- εχθρός ή σύμμαχος;

 

Ξενοδόχοι θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους ότι οι millenials λατρεύουν την εμπειρία airbnb και αναμένεται οι δύο αυτές εμπειρίες διαμονής να συνεργαστούν. Με την ανάπτυξη όλων αυτών των συστημάτων όπως το airbnb, έχει δημιουργηθεί η ανάγκη για πολλά διαμερίσματα σε όλον τον κόσμο να γίνουν αντικείμενο σωστής διαχείρισης αλλά και διαχείρισης με τον παραδοσιακό τρόπο του ξενοδοχείου. Έχοντας αυτό κατά νου, τα ξενοδοχεία σταδιακά θα διευρύνουν τα επιχειρηματικά τους σύνορα και όρια συμπεριλαμβάνοντας εγκαταστάσεις εκτός του χώρου τους.

 

2. Οι Millenials στο προσκήνιο.

 

Οι millenials μόλις μεγάλωσαν ακόμη έναν χρόνο και μαζί με την ηλικία τους σίγουρα μεγάλωσαν κι οι απαιτήσεις τους. Το σημαντικότερο από όλα είναι ότι εστιάζουν στην εμπειρία και όχι στα υλικά αγαθά. Αναζητούν την περιπέτεια, τη δράση, τη διαφορετικότητα και τις εναλλακτικές διακοπές και δεν αρκούνται στα κλασικά προϊόντα και στις υπηρεσίες που ένα ξενοδοχείο μπορεί να προσφέρει. Η τάση, λοιπόν, προστάζει εξατομίκευση και προσφορά αξέχαστων εμπειριών ανάλογα με τις ανάγκες τις επιθυμίες και ιδιαιτερότητες του κάθε επισκέπτη ξεχωριστά.

 

3. Νέο σύστημα πρόσβασης στα δωμάτια

 

Οι κλειδαριές στις πόρτες είναι ενδεχομένως ένα από τα παλαιότερα-και ίσως τα χειρότερα- πράγματα που χρησιμοποιούνται σήμερα στα ξενοδοχεία. Αυτό όπως φαίνεται ήρθε η ώρα να αλλάξει και οι κλειδαριές από μηχανικές και προβληματικές να αντικατασταθούν από άλλες οι οποίες θα είναι ηλεκτρονικές και θα χρησιμοποιούνται μέσω σύνδεσης με το smartphone του επισκέπτη. Μεταφερόμαστε, με λίγα λόγια, σε μια εποχή mobile key access.

 

4. Άμεση και γρήγορη επικοινωνία με τους πελάτες.

 

Οι ίδιοι οι επισκέπτες συχνά χρειάζονται βοήθεια από το ξενοδοχείο για να επιλέξουν να κλείσουν τη διαμονή τους. Το πρόβλημα αυτό ήρθε να λύσει η τεχνητή νοημοσύνη. Ένα νέο πρόγραμμα που απαντά σε κάθε πιθανή ερώτηση και απορία του πελάτη στη στιγμή, έχει δημιουργηθεί από την AccorHotels’ Mercure, η υπηρεσία BOT. Η τεχνητή νοημοσύνη φυσικά θα χρησιμοποιηθεί σίγουρα και με άλλους τρόπους το επόμενο διάστημα, όπως για παράδειγμα και σε εξατομικευμένες υπηρεσίες δωματίου και εξυπηρέτησης πελατών εντός του χώρου των ξενοδοχείων.

 

5. Περίεργοι συνδυασμοί

 

Έχουμε ήδη γνωρίσει τους συνδυασμούς Hotel-Cafe, Hotel-Gallery, Hotel-Boutique, αλλά το 2018 μας παρουσιάζει άλλον έναν εντελώς διαφορετικό και ίσως μη αναμενόμενο συνδυασμό, αυτόν του Hotel-Perfumery. Ένα ξενοδοχείο τέτοιου είδους αναμένεται να ανοίξει στο Παρίσι φέτος, που θα προσφέρει μια καθολική εμπειρία αρωμάτων, γιατί σημαντικές αισθήσεις δεν είναι μόνο η ακοή και η όραση για να δημιουργήσουν εμπειρίες ζωής και αναμνήσεις αλλά και η όσφρηση.

 

 

6. Βιοφιλικό design

 

Η βιοφιλία είναι μια καινούρια τάση που έρχεται να εισχωρήσει σε κάθε τομέα της καθημερινότητας. Αυτή η τάση προωθεί τη σύνδεση του ανθρώπου με τα στοιχεία της φύσης, και η όλη φιλοσοφία τείνει να επηρεάσει και το design- γιατί όχι και το ξενοδοχειακό design. Το βιοφιλικό ντεκόρ εισχωρεί στην βιομηχανία της φιλοξενίας έχοντας ως βασικά στοιχεία αλλά και σκοπούς τον φυσικό φωτισμό, τις εικόνες και μεταφορές της φύσης σε όλες τις εγκαταστάσεις ενός ξενοδοχείου, εσωτερικές και εξωτερικές, τη χρήση οικολογικών υλικών κατασκευής και συστήματα προστασίας του περιβάλλοντος. Τα στοιχεία αυτά, εμπνευσμένα από τη φύση, προσδίδουν στους επισκέπτες την αίσθηση της οικειότητας και της γαλήνης, ενώ μετατρέπουν ένα ξενοδοχείο σε οικολογικό παράγοντα.