Η πιο γνωστή κομπάρσος του ελληνικού κινηματογράφου που εμφανίστηκε σε 173 ταινίες

Τους έχουμε δει σε κάμποσες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, έχουμε μεγαλώσει με τις φιγούρες τους μιας και μας είναι ιδιαίτερα οικείες, όμως, στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε καν το όνομά μας. Ακούγεται περίεργο, αλλά αυτή είναι η αλήθεια για πολλούς κομπάρσους τους οποίους βλέπουμε, ξέρουμε φυσιογνωμικά, αλλά δεν γνωρίζουμε καν πως στους λένε.

 

Αυτοί είναι οι «γνωστοί – άγνωστοι» του ελληνικού κινηματογράφου και ανάμεσά τους θα βρεις και μία πολύ γνώριμη γυναικεία φιγούρα, τη Βίκυ Ιακωβίδου. Σίγουρα, το όνομά της δεν σας λέει σχεδόν τίποτα, όμως, μόλις δεις το πρόσωπό της, αμέσως την αναγνωρίζεις. Άλλωστε, έχει εμφανισθεί σε τόσες πολλές ταινίες που επάξια έχει κερδίσει τον τίτλο της πιο «διάσημης κομπάρσου» του κινηματογράφου.

 

Συμμετοχές που θα ζήλευαν ακόμη και πρωταγωνιστές

 

Κομπάρσος είναι ο βοηθητικός ηθοποιός, ο οποίος λέει ελάχιστα λόγια ή ακόμη και καθόλου. Εμφανίζεται σε διάφορες σκηνές, ενώ τις περισσότερες φορές η παρουσία του δεν διαδραματίζει κάποιο ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας.

 

 

Στον ελληνικό κινηματογράφο χρησιμοποιούνταν κατά κόρον οι κομπάρσοι, ειδικά σε σκηνές που είχαν να κάνουν με κέντρα διασκέδασης που στις ελληνικές ταινίες δεν ήταν και λίγες. Η Βίκυ Ιακωβίδου, λοιπόν, υπήρξε κομπάρσος ενώ στην πραγματικότητα δεν ήταν ηθοποιός, αλλά ενδυματολόγος του θεάτρου με αρκετούς φίλους ηθοποιούς, όπως η Ρένα Βλαχοπούλου.

 

Το «κομπαρσιλίκι» το έκανε από χόμπι, μιας και απολάμβανε αυτά τα σύντομα περάσματα. Εμφανίσθηκε, όπως διαβάζουμε σε 173 ταινίες αλλά σε καμία από αυτές δεν είχε έναν ολοκληρωμένο ρόλο. Αλλά ήταν τόσο συχνή η συμμετοχής της και μάλιστα σε ταινίες με εισπρακτική επιτυχία που δεν άργησε να γίνει μία οικεία φιγούρα στο κοινό. Και να αφήσει κατά κάποιο τρόπο, το δικό της αποτύπωμα στην «χρυσή» εκείνη εποχή.

 

Ο ρόλος που της έδιναν, ήταν κυρίως εκείνος της πελάτισσας σε νυχτερινό κέντρο. Το παρουσιαστικό της, άλλωστε, ήταν τέτοιο που της ταίριαζαν αυτοί οι ρόλοι: μπλαζέ ύφος κυρίας που διασκεδάζει μετά του συζύγου. Εδώ, είναι χαρακτηριστικά τα πλάνα από την ταινία «Ζητείται επειγόντως γαμπρός» με τη Ρένα Βλαχοπούλου σε κέντρο διασκέδασης όπου τραγουδά και η Βίκυ Ιακωβίδου είναι συγκινημένη.

 

 

 

Άλλη μια χαρακτηριστική της συμμέτοχή ήταν στην ταινία «Καλώς ήρθε το δολάριο», όπου είχε κάποια πλάνα παραπάνω, μιας και υποδυόταν την ιερόδουλη.

 

Η άγνωστη ζωή της

 

Η αλήθεια είναι πως για τη Βίκυ Ιακωβίδου και τη ζωή της ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά. Γεννήθηκε τη δεκαετία του ’30, αλλά κανείς δεν ξέρει πότε ακριβώς. Όπως δεν είναι γνωστό και το πότε έφυγε από τη ζωή.

 

Για το δεύτερο επάγγελμά της, το κομπαρσιλίκι, όπως αναφέρεται, τα έκανε καθαρά από χόμπι και για να μην πλήττει. Της ίδιας της άρεσε να μπαίνει σε διάφορες σκηνές και το έβρισκε ιδιαίτερα διασκεδαστικό.

 

 

Ταινίες που εμφανίσθηκε ως κομπάρσος

 

  • Αδέκαροι ερωτευμένοι 1958 (πελάτισσα κέντρου διασκέδασης)

  • Λαός και Κολωνάκι 1959 (στα καλλιστεία)
  • Ησαΐα χόρευε 1966 (υποψήφια νύφη)
  • Βίβα Ρένα 1967 (πελάτισσα ξενοδοχείου και κέντρου διασκέδασης)
  • Γαμπρός από το Λονδίνο 1967 (πελάτισσα κέντρου διασκέδασης)
  • Για μια τρύπια δραχμή 1967  (καλεσμένη γάμου)
  • Δημήτρη μου Δημήτρη μου 1967 (καλεσμένη)
  • Ο Δήμος από τα Τρίκαλα 1962 (πελάτισσα κέντρου διασκέδασης)
  • Κόσμος και κοσμάκης 1964 (λουόμενη στη πλαζ)
  • Η βουλευτίνα 1966 (μέλος ακροατηρίου)

 

 

  • Κατηγορώ τη κοινωνία 1966 (ένορκος)
  • Καλώς ήλθε το δολάριο 1967 (ιερόδουλη)
  • Κοντσέρτο για πολυβόλα 1967 (πελάτισσα κέντρου διασκεδάσεως)
  • Νύχτα γάμου 1967 (συγγενής Βουτσά)
  • Πατέρα κάτσε φρόνιμα 1967 (πελάτισσα κέντρου διασκέδασης)
  • Πυρετός στην άσφαλτο 1967 (πελάτισσα κέντρου διασκέδασης)
  • Δόκτωρ Ζιβέγγος 1968 (πελάτισσα κέντρου διασκέδασης)
  • Η αγάπη μας 1968 (στο θέατρο)
  • Η αρχόντισσα κι ο αλήτης 1968 (καλεσμένη)
  • Ο τρελός τα 'χει 400 1968 (πελάτισσα κέντρου διασκέδασης)
  • Θου Βου Φαλακρός πράκτωρ 1969 (λουόμενη και σε πόστερ, πρωταγωνίστρια στο «Αμαρτωλή της Καισαριανής»)
  • Η Ρένα είναι οφσάιντ 1972 (στο ξενοδοχείο και φίλαθλος με γυαλιά ηλίου μέσα στη νύχτα).