Υποστήριξε ότι οι πολυεθνικές εταιρίες θησαυρίζουν όσο οι καταναλωτές «δεν προσέχουν» τι αγοράζουν. ● Λίγο έλλειψε ο υπουργός Ανάπτυξης να προτείνει ως μόνη λύση για την πτώση των τιμών, το σύστημα... «μποϊκοτάζ και δίαιτα»!
Τελικά, αρμόδιος να αναχαιτίσει την ακρίβεια των καταναλωτικών αγαθών είναι… ο καταναλωτής. Και ο τρόπος για να το κάνει; Να «προσέχει τι αγοράζει».
Λίγο - πολύ, αυτό ήταν το κεντρικό νόημα των δηλώσεων του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ και τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε, την Παρασκευή το πρωί: δηλώσεων στις οποίες εκτυλίχθηκε και εδραιώθηκε για άλλη μια φορά το αφήγημα της ατομικής ευθύνης του καταναλωτή – και όλα εναποτέθηκαν σε αυτήν.
Ο υπουργός κλήθηκε να απαντήσει σε μια σύνθετη ερώτηση του κ. Πορτοσάλτε που περιείχε τους προβληματισμούς: «Το σούπερ μάρκετ ή ο προμηθευτής ορίζει την τιμή στην οποία αγοράζει ο καταναλωτής;», «Ποιοι εξαπατούν τον καταναλωτή και πώς;» και τελικά «Ποιος ρυθμίζει την αγορά;».
Τότε λοιπόν ομολόγησε κυνικά ότι οι πολυεθνικές εμπορικές εταιρίες προσαρμόζουν τις τιμές τους… στα «όρια της αντοχής» των πολιτών, όπως αυτή αποτιμάται αριθμητικά στις αγορές τις οποίες κάνουν. Αντί να εντοπίσει τις ευθύνες της πολιτείας για αντιμετώπιση της χειμάζουσας ακρίβειας, προτίμησε να απευθύνει έκκληση στους πολίτες «να είναι προσεκτικοί» και να ξεκαθαρίσει ότι «καμιά εταιρία δεν πουλάει κάτι, που δεν θα “πιάσει” αγοραστικά στους καταναλωτές».
Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Τις πρώτες 20 μέρες όταν πήγα στο υπουργείο φώναξα τους πάντες, αυτοί που ήταν οι βασικοί παίκτες στην αγορά, και τα δικά μας σούπερ μάρκετ, και την ελληνική βιομηχανία τροφίμων, και ασφαλώς τις πολυεθνικές. Και ιδιαίτερα με αυτούς τους τελευταίους είχα μία συζήτηση την οποία μπορώ να σας τη διηγηθώ πάρα πολύ απλά ως εξής. Μου είπαν κ. υπουργέ πουλάμε τόσο ακριβά, όσο αντέχουν να αγοράζουν οι Έλληνες. Μου το είπαν με αυτόν τον τρόπο». Μάλιστα, προσέθεσε: «Όταν λοιπόν οι πολυεθνικές βλέπουν ότι οι Έλληνες αγοράζουν σε πολύ υψηλές τιμές και το αντέχουν, δεν κατεβάζουν τις τιμές».