Τις πρόσφατες απειλές του Πρωθυπουργού προς τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται να «αξιολογηθούν» σχολιάζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιες Εκπαίδευσης «Αριστοτέλης». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε προ ημερών πως «οποιος αρνείται να αξιολογηθεί, δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα». Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών από την πλευρά του τονίζει πως «οι εκπαιδευτικοί ανά την χώρα με την στάση τους αντιστέκονται στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του, στα Ωνάσεια, στις εξετάσεις PISA, στην διάλυση της σταθερής και μόνιμης εργασίας και έχουν μαζί τους το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα».
«Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί δεν πρέπει να έχει θέση στο σύστημα εκπαίδευσης» ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή, απειλώντας επί της ουσίας με απόλυση τους εκπαιδευτικούς που αντιδρούν στην αξιολόγηση.
«Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα» είπε συγκεκριμένα ο Μητσοτάκης. «Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο υπουργείο πολύ σαφής: εάν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης» προσέθεσε.
Ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι «η εικόνα στα σχολεία μας είναι βελτιωμένη. Από το 2019 έχουμε προσθέσει 39.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς, έχουμε εντάξει τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο και στην τεχνολογική αναβάθμιση πλέον υπάρχουν 36.000 διαδραστικοί πίνακες και τα κιτ για ρομποτική που κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον, δημιουργικό και διαδραστικό». Επίσης, ισχυρίστηκε ότι «υπάρχει σημαντική ενίσχυση στους τύπους σχολείων που μας δίνει τη δυνατότητα να διαφοροποιούμε την εκπαίδευση. Τα πρότυπα πειραματικά και τα δημόσια Ωνάσεια σχολεία αλλά και στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση σχολείων με τα πρώτα να παραδίδονται τον Σεπτέμβριο».
Απαντώντας στις απειλές Μητσοτάκη, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης», σε εκτενή του ανακοίνωση τονίζει πως «το σχολείο και η κοινωνία γενικά του μέλλοντος λοιπόν, όπως την ονειρεύονται, επιδιώκουν να έχει εκπαιδευτικούς μαθητ(ρι)ες και ευρύτερα εργαζόμενους/ες με σκυμμένο το κεφάλι, υποταγμένους/ες στην εξουσία, συμμορφωμένους, αμίλητους/ες. Δεν υπάρχει επομένως καμία αμφιβολία για τον στόχο της αξιολόγησης κάθε είδους: η υποταγή στην εξυπηρέτηση των κερδών και των συμφερόντων του κεφαλαίου. Η αντίσταση μας στην εμπορευματοποίηση πλευρών του σχολείου όπως τα Ωνάσεια, το διαφορετικό εθνικό απολυτήριο, οι ιδιώτες χρηματοδότες/χορηγοί στα σχολεία, η αντίσταση μας στην μετατροπή του σχολείου σε εξετασιοκεντρικό κάτεργο με τις εξετάσεις PISA, στην καταπάτηση της δημοκρατίας και της ισότητας στους συλλόγους διδασκόντων με διευθυντές/ντριες managers που αποφασίζουν και διατάσσουν, η αντίσταση και η διεκδίκηση χρημάτων για υγεία και παιδεία και όχι για το σφαγείο του πολέμου και τους εξοπλισμούς, η αντίσταση μας απέναντι στις συγχωνεύσεις, τα 25άρια τμήματα, το πετσοκομμένο προσωπικό, πρέπει να διαλυθεί, πρέπει να καμφθεί! Αυτό επιδιώκει το «επί της αρχής». Αυταρχισμός, επιβολή, σιωπητήριο!»
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Συλλόγο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης»:
Έχουμε καταλάβει πολύ καλά πια τι συμβαίνει όταν επιστρατεύονται πληρωμένα καλοταϊσμένα ΜΜΕ, «ομάδες» ποικίλου χαρακτήρα στο διαδίκτυο και φυσικά πρόσωπα της κυβέρνησης, όπως ο πρωθυπουργός, για να απειλήσουν, να διασπείρουν ψέματα και να επιτεθούν σε κινήματα και ομάδες λαού που αντιστέκονται: η πολιτική τους έχει ηττηθεί, έχει απονομιμοποιηθεί πλήρως! Αυτό συμβαίνει εδώ και δεκαετίες αλλά και με πολύ εκκωφαντικό τρόπο την τελευταία εξαετία με την αξιολόγηση όλων των κυβερνήσεων και δη της ΝΔ. Οι δηλώσεις Μητσοτάκη των προηγούμενων ημερών έρχονται να προστεθούν στο μπαράζ απειλών, τρομοκρατίας και αυταρχισμού που επιδιώκονται όλο αυτό το διάστημα στην εκπαίδευση υπογραμμίζοντας ότι η πολιτική τους δεν έχει πείσει κανέναν και καμία!
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα αντιστέκονται σθεναρά και αποφασιστικά ενάντια στην επιβολή της αξιολόγησης δηλώνοντας με ονοματεπώνυμο απεργία-αποχή! Η δυναμική αυτή στάση των εκπαιδευτικών συνεχίζεται, παρά τις κλήσεις σε παράνομα και έωλα πειθαρχικά, παρά την επιβολή της δυνητικής αργίας της Χ. Χοτζόγλου, παρά τις καθαιρέσεις προϊσταμένων, παρά την τρομοκρατία και τον εκφοβισμό. Μάλιστα, όπως παραδέχτηκε επίσημα και η Ζαχαράκη το 40% των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2020-΄21-΄22-΄23 και περισσότερο από το 85% του συνόλου του εκπαιδευτικού σώματος δεν έχουν αξιολογηθεί! Οι εκπαιδευτικοί ανά την χώρα με την στάση τους αντιστέκονται στην διάλυση του δημόσιου σχολείου, στην εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του, στα Ωνάσεια, στις εξετάσεις PISA, στην διάλυση της σταθερής και μόνιμης εργασίας και έχουν μαζί τους το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα.
Την ίδια στιγμή, ο πρωθυπουργός δεν ονειρεύεται μόνο επιβολή εκδιώξεων και απολύσεων από το δημόσιο σχολείο, όπως είπε με την τοποθέτησή του «δεν έχουν θέση στο δημόσιο σχολείο» αλλά επιδιώκει να δημιουργήσει και κυνηγούς φρονημάτων με την προσθήκη του «επί της αρχής». Η αντιπαράθεση εδώ πραγματικά ανεβαίνει επίπεδο και ο πρωθυπουργός απειλεί τις/τους απεργούς εκπαιδευτικούς για το φρόνημά τους, την σκέψη τους και την συνδικαλιστική τους δράση. Το σχολείο και η κοινωνία γενικά του μέλλοντος λοιπόν, όπως την ονειρεύονται, επιδιώκουν να έχει εκπαιδευτικούς μαθητ(ρι)ες και ευρύτερα εργαζόμενους/ες με σκυμμένο το κεφάλι, υποταγμένους/ες στην εξουσία, συμμορφωμένους, αμίλητους/ες.
Δεν υπάρχει επομένως καμία αμφιβολία για τον στόχο της αξιολόγησης κάθε είδους: η υποταγή στην εξυπηρέτηση των κερδών και των συμφερόντων του κεφαλαίου. Η αντίσταση μας στην εμπορευματοποίηση πλευρών του σχολείου όπως τα Ωνάσεια, το διαφορετικό εθνικό απολυτήριο, οι ιδιώτες χρηματοδότες/χορηγοί στα σχολεία, η αντίσταση μας στην μετατροπή του σχολείου σε εξετασιοκεντρικό κάτεργο με τις εξετάσεις PISA, στην καταπάτηση της δημοκρατίας και της ισότητας στους συλλόγους διδασκόντων με διευθυντές/ντριες managers που αποφασίζουν και διατάσσουν, η αντίσταση και η διεκδίκηση χρημάτων για υγεία και παιδεία και όχι για το σφαγείο του πολέμου και τους εξοπλισμούς, η αντίσταση μας απέναντι στις συγχωνεύσεις, τα 25άρια τμήματα, το πετσοκομμένο προσωπικό, πρέπει να διαλυθεί, πρέπει να καμφθεί! Αυτό επιδιώκει το «επί της αρχής». Αυταρχισμός, επιβολή, σιωπητήριο!
Τελικά όμως η τοποθέτηση αυτή του πρωθυπουργού επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι είμαστε στο σωστό δρόμο και η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση – διάλυση του δημόσιου σχολείου πρέπει όχι μόνο να συνεχιστεί αλλά να δυναμώσει ακόμη περισσότερο μέχρι την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης- ΕΕ!
Με τους αγώνες του το εκπαιδευτικό κίνημα συνεχίζει να διευρύνει το ρήγμα που άνοιξε στις 26/1 και 28/2, στις 5 & 7/3 με την εισβολή του λαού στο προσκήνιο. Δεν θα κλείσει με τις απειλές και την τρομοκρατία και την επιχείρηση αλλαγής ατζέντας. Τώρα μαζικές, μαχητικές ΓΣ των ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ και ολομέλειες προέδρων για οργάνωση των αγώνων σύγκρουσης και ανατροπής. Το εκπαιδευτικό κίνημα χρειάζεται να πάρει όλες τις αναγκαίες αγωνιστικές πρωτοβουλίες με συντονισμό σωματείων, συλλογικοτήτων ώστε και η κυβέρνηση να πάρει την απάντηση που της οφείλουμε απέναντι σε τέτοιου τύπου ολοκληρωτικές δηλώσεις και μεθοδεύσεις. Και θα την πάρει!
Συνεχίζουμε την μάχη με απεργία αποχή ενάντια στην ατομική αξιολόγηση και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Δίνουμε αγωνιστικό ραντεβού στις εξετάσεις για τα Ωνάσεια σχολεία και στο μπλοκάρισμα των εξετάσεων PISA (που για ακόμα μια χρονιά θα εφαρμοστούν «πιλοτικά» σε κάποια σχολεία).
Αυτός ο αγώνας που δίνουμε είναι μεγαλειώδης, δεν έχει καμφθεί, αντιθέτως συνεχίζεται αποφασιστικά, και η κυβέρνηση και τα επιτελεία της το γνωρίζουν, για αυτό και επιστρατεύουν τον εκφοβισμό και την τρομοκρατία! Μάλιστα είναι ένας αγώνας για το δικαίωμα στην δημόσια και δωρεάν παιδεία, για ένα σχολείο που πλάθει χειραφετημένους/ες ανθρώπους, που μορφώνει και δεν εξοντώνει, είναι ένας αγώνας για το δικαίωμα στην απεργία που έχει κερδηθεί με αίμα! Αυτόν τον ανυποχώρητο αγώνα θέλουν να κάμψουν και θα ηττηθούν! Αυτοί δεν έχουν θέση στο σχολείο και στην κοινωνία που ονειρευόμαστε εμείς και επανερχόμαστε από θέση μάχης… θα τους ανατρέψουμε για να αναπνεύσουμε!