Ένας ακόμη δικυκλιστής έχασε τη ζωή του σήμερα το πρωί στη λεωφόρο Συγγρού. Ο αριθμός των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά στο δρόμο, ολοένα αυξάνεται. Η Ελλάδα είναι μία από τις τέσσερις χειρότερες χώρες της Ευρώπης στην οδική ασφάλεια με 635 νεκρούς από τροχαία ετησίως. Αυτό σημαίνει, πως κάθε μήνα, χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο περίπου 50 άτομα – σαν να επαναλαμβάνεται σε μηνιαία βάση το δυστύχημα στα Τέμπη, δηλαδή.
Οι «δολοφόνοι» στον δρόμο είναι πέντε: κράνος, ζώνη, ταχύτητα, κινητό και αλκοόλ.
Η Ελλάδα καταλαμβάνει σήμερα την 24η θέση μεταξύ των 27 χωρών μελών της Ευρώπης σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια και τον αριθμό νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκους.
«Όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 46, στην Ελλάδα έχουμε 61 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους. Αυτό σημαίνει, ότι βρισκόμαστε σε μία από τις τέσσερις χειρότερες θέσεις στην Ευρώπη», αρχίζει να λέει ο δρ Γιώργος Γιαννής, Συγκοινωνιολόγος, Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Διευθυντής του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του ΕΜΠ, για να προσθέσει: «Χειρότεροι από εμάς είναι μόνο η Κροατία, η Βουλγαρία κι η Ρουμανία. Καλύτερη χώρα, είναι η Σουηδία, με 22 νεκρούς σε τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων - εμείς, έχουμε τρεις φορές περισσότερους νεκρούς από τη Σουηδία».
Δύο θεωρούνται οι βασικές αιτίες των πολύ επικίνδυνων τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα: η έλλειψη κράνους και η μεγάλη ταχύτητα.
Protothema