Σούπερ μάρκετ: Ήρθε για να μείνει η ιδιωτική ετικέτα

Μπορεί η Ελλάδα να υπολείπεται ακόμα σημαντικά, σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στο μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, ωστόσο, τουλάχιστον σε συγκεκριμένες κατηγορίες, φαίνεται πως έχουν «εισχωρήσει» για τα ...καλά στα καλάθια των καταναλωτών.

 

Η στροφή σημαντικής μερίδας Ελλήνων καταναλωτών στα Private Label προϊόντα, εκείνων δηλαδή που παράγουν οι εταιρείες για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και φέρουν το σήμα τους, παρατηρήθηκε και κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας. Επανήλθαν σε ανοδική «τροχιά» εκ νέου μετά το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης όταν οι καταναλωτές άρχισαν να αναζητούν οικονομικότερες λύσεις ως «αντίδοτο» στην ακρίβεια.

 

Σχεδόν 1,5 χρόνο μετά, τα στοιχεία της NielsenIQ για το α΄ εξάμηνο του 2023, στα οποία πλέον συμπεριλαμβάνονται και τα πραγματικά δεδομένα από το discount κανάλι των σούπερ μάρκετ – σημαντικό για την μέτρηση πωλήσεων των PL προϊόντων – εμφανίζουν το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στο 24,8%. Σε κατηγορίες μάλιστα όπως εκείνη των προϊόντων οικιακής φροντίδας το ποσοστό φτάνει το 35,2%. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι παρότι η μέση τιμή πώλησης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει αυξηθεί σημαντικά – ποσοστιαία ακόμη και περισσότερο σε σχέση με τα επώνυμα – εντούτοις συνεχίζουν να «προσελκύουν» καταναλωτές, καθώς συγκριτικά παραμένουν οικονομικότερες επιλογές κατά τις αγορές τους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ