Παράταση σχολικής χρονιάς χωρίς ενδοσχολικές εξετάσεις – Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια

Με δεδομένη και καταγεγραμμένη την κάλυψη της ύλης, αλλά και την εξίσου αναγκαία επιστροφή της μαθητικής κοινότητας στο φυσικό σχολικό της περιβάλλον, ενδέχεται να υπάρξει παράταση του σχολικού έτους, για προφανείς λόγους, σχολιάζει η Ζέττα Μακρή.

 

Έδαφος φαίνεται πως κερδίζει η προοπτική να μην πραγματοποιηθούν φέτος προαγωγικές εξετάσεις σε γυμνάσια και λύκεια όσο η δευτεροβάθμια εκπαίδευση λειτουργεί εξ αποστάσεως. Η προοπτική αυτή θα συμπαρασύρει και την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων από την οποία έχει σχεδιαστεί να επιλεγούν θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α’ Λυκείου. Σύμφωνα με την «Καθημερινή» ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει και περικοπή της ύλης για όλες τις τάξεις – πλην εκείνης των Πανελλαδικών Εξετάσεων που έχει ανακοινωθεί – με στόχο βέβαια να δοθεί χρόνος διδασκαλίας σε βασικά κεφάλαια.

 

Πιο συγκεκριμένα, δεδομένο είναι πως δεν θα πραγματοποιηθούν μαθήματα κατά τη διάρκεια των δεκαπενθήμερων διακοπών του Πάσχα. Έτσι, καθώς η εξ αποστάσεως λειτουργία των σχολείων έχει παραταθεί έως τις 8 Μαρτίου χωρίς να αποκλείεται νέα παράταση έως της 15 του μήνα, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει παράταση των μαθημάτων των δημοτικών σχολείων έως το τέλος Ιουνίου. Και αυτό, και για ψυχολογικούς λόγους καθώς τα μικρότερα παιδιά έχουν χάσει τελείως έως τώρα την επαφή με τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους.

 

Ως προς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «όσο η τηλεκπαίδευση συνεχίζεται, τόσο κερδίζει έδαφος η ματαίωση των προαγωγικών, ενδοσχολικών εξετάσεων», ανέφερε στην εφημερίδα υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Αυτό θα συμπαρασύρει την τράπεζαν θεμάτων από την οποία είχε προγραμματιστεί να επιλεγούν τα μισά θέματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών της πρώτης λυκείου. Προοπτική στην οποία αντιδρά η ΟΛΜΕ, η οποία ζητεί όχι μόνο την αναβολή, αλλά και τη ματαίωση της τράπεζας θεμάτων.

 

Την ίδια στιγμή, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κινείται σε δύο άξονες. Συνεχίζει την οργάνωση της τράπεζας θεμάτων και ταυτόχρονα προετοιμάζεται για περικοπή της ύλης. Ενδεικτικό είναι ότι έχει ζητήσει από τους καθηγητές των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου να ενημερώσουν έως που έχουν διδάξει, με στόχο – οπως αναφέρει η εφημερίδα – να γίνει λελογισμένη περικοπή της ύλης και να δοθούν οδηγίες στα σχολεία, ποια κεφάλαια θεωρούνται βασικά και πρέπει να διδαχθούν.

 

Έτσι, οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων θα κερδίσουν χρόνο διδασκαλίας από τη μη πραγματοποίηση ενδοσχολικών εξετάσεων. Σε σχέση με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η ύλη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί έλεγαν στην «Καθημερινή» εκπαιδευτικοί.

 

Μιλώντας στην εφημερίδα η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ζέττα Μακρή σημείωνε: «πολλές προτάσεις εξετάζονται με προσοχή από το υπουργείο για την πληρέστερη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών που εξαιτίας της πανδημίας δημιουργήθηκαν. Με δεδομένη και καταγεγραμμένη την κάλυψη της ύλης, αλλά και την εξίσου αναγκαία επιστροφή της μαθητικής κοινότητας στο φυσικό σχολικό της περιβάλλον, ενδέχεται να υπάρξει παράταση του σχολικού έτους, για προφανείς λόγους. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις έχουν προγραμματιστεί κανονικά και η ύλη έχει ήδη μειωθεί σε ένα σημαντικό ποσοστό, καθώς ανταποκριθήκαμε έγκαιρα στην αναστάτωση που έχει προκληθεί στους υποψήφιους από την υγειονομική κρίση».