Οσκαρ 2024: Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ από τους New York Times

Οι New York Times κάνουν προβλέψεις τους για μερικά από τα πλέον επιφανή αγαλματίδια των Οσκαρ που θα απονεμηθούν την Κυριακή  και όπως είναι φυσικό τις δημοσιοποίησαν. Οι επιλογές τους δείχνουν πως νικήτρια θα είναι η ταινία “Oppenheimer”.
Ας τις παρακολουθήσουμε και… Κυριακή, κοντή γιορτή.

 

Καλύτερης ταινίας

 

American Fiction
Anatomy of a Fall
Barbie
The Holdovers
Killers of the Flower Moon
Maestro
✓“Oppenheimer”
Past Lives
Poor Things
The Zone of Interest

 

Aς είμαστε ειλικρινείς. Η κούρσα για την καλύτερη εικόνα είναι κλειδωμένη από το «Oppenheimer». Ο Κρίστοφερ Νόλαν έδωσε στους «ψηφοφόρους» των Όσκαρ μια μεγαλειώδη παράσταση του αγαπημένου τους είδους: Μια βιογραφική ταινία ενός σπουδαίου ανθρώπου της ιστορίας. Και αφού η ταινία απέφερε σχεδόν ένα δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως, ο δρόμος της για το κορυφαίο Όσκαρ έχει από πολύ νωρίς ανοίξει. Ωστόσο, γιατί να μην προσθέσετε κάποια αουτσάιντερ στην βραδιά; Δείτε για παράδειγμα το “The Holdovers”. Σημειώστε επίσης ότι σώμα της ακαδημίας θα μπορούσε να στρέψει το ενδιαφέρον του προς το «Anatomy of a Fall» (αν και αν ίσχυε κάτι τέτοιο μάλλον θα είχαμε δει ανάλογα σημάδια στα βραβεία BAFTA.

 

Καλύτερου σκηνοθέτη

 

Jonathan Glazer, “The Zone of Interest”
Yorgos Lanthimos, “Poor Things”
✓Christopher Nolan, “Oppenheimer”
Martin Scorsese, “Killers of the Flower Moon”
Justine Triet, “Anatomy of a Fall”

 

Killers of the Flower Moon — Official Trailer | Apple TV+

 

Αν και ο 53χρονος Νόλαν θεωρείται ο κορυφαίος σκηνοθέτης της γενιάς του,  αυτό που δεν έχει καταφέρει ακόμα είναι να κερδίσει ένα Όσκαρ. Κάτι που μάλλον θα αλλάξει αυτό το Σαββατοκύριακο, ολοκληρώνοντας ένα δύσκολο ταξίδι που ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια, όταν τα Όσκαρ αψήφισαν το «The Dark Knight» και από τις δύο κορυφαίες κατηγορίες. (ταινίας και σκηνοθέτη) Τώρα, ο Nolan θα κερδίσει και τα δύο, γράφουν ξεκάθαρα οι NYT.

 

A’ Ανδρικού ρόλου

 

Bradley Cooper, “Maestro”
Colman Domingo, “Rustin”
Paul Giamatti, “The Holdovers”
✓Cillian Murphy, “Oppenheimer”
Jeffrey Wright, “American Fiction”

 

Ο Tζιαμάτι έχει πετύχει μια μια εξαιρετική αυθεντική ερμηνεία και ο Μπράντλει Κούπερ πέτυχε σπουδαια παράσταση μεταμόρφωσης, από αυτές που συχνά οι θεατές ανααλούν στη μνήμη τους ξανά και ξανά. Αλλά είναι ο Μέρφι, ο σταρ του «Oppenheimer» που βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να πάρει αυτό το Όσκαρ επειδή κρατά το τεράστιο βάρος του «πρωτοπόρου» της καλύτερης ταινίας.

 

Transforming Bradley Cooper into Leonard Bernstein in Maestro | Netflix

 

A’ Γυναικείου ρόλου

 

Annette Bening, “Nyad”
✓Lily Gladstone, “Killers of the Flower Moon”
Sandra Hüller, “Anatomy of a Fall”
Carey Mulligan, “Maestro”
Emma Stone, “Poor Things”

 

Εδω θα είναι το μεγαλύτερο σασπένς της βραδιάς των Όσκαρ. Η Εμα Στόουν κυριαρχεί καταλυτικά σε κάθε σκηνή του «Poor Things», αλλά έχει ήδη κερδίσει ένα Όσκαρ για το La La Land. Και οι ψηφοφόροι το υπολογίζουν αυτό όταν πρόκειται να δώσουν άλλο ένα. Η Gladstone θα μπορούσε να ειναι το φαβορί και μια νίκη της θα ήταν ιστορική για τους ιθαγενείς Αμερικανούς ερμηνευτές. Κέρδισε άλλωστε πρόσφατα το βραβείο SAG Award, κάτι που συνήθως είναι το καλύτερο προγνωστικό για την έκβαση των Οσκαρ. «Κλίνω περος το Gladstone λοιπόν, σε έναν ανταγωνισμό που φαίνεται θα κριθεί στο φωτο φινις», σημειώνει ο συντάκτης των NYT.

Killers of the Flower Moon — Official Teaser Trailer | Apple TV+

 

Β’ Ανδρικού ρόλου

 

Sterling K. Brown, “American Fiction”

Robert De Niro, “Killers of the Flower Moon”

✓Robert Downey Jr., “Oppenheimer”

Ryan Gosling, “Barbie”

Mark Ruffalo, “Poor Things”

 

Oppenheimer | Robert Downey, Jr.

 

Οι ψηφοφόροι των Όσκαρ λατρεύουν να βλέπουν έναν αστέρα του κινηματογράφου να εκτείνεται και μετά από μια δεκαετία που πέρασε ταιριαστά στη Marvel, ο Ντάουνι απέδειξε πόσο χαλαρός θα μπορούσε να είναι ακόμα με αυτή τη δραματική ερμηνεία του πολιτικού αντιπάλου του Oppenheimer, Lewis Strauss. Βοηθάει, επίσης, το γεγονός ότι, αν και οι “Oppenhomies” του, ο Nolan και ο Murphy λειτούργησαν με κάτι σαν απογοήτευση κατά τη διάρκεια της σεζόν των βραβείων, ο Downey είναι ο τέλειος smoothie του Χόλιγουντ, που κερδίζει την αίθουσα χορού με την αίθουσα χορού με τις ζεστές και πνευματώδεις ομιλίες αποδοχής του. Τρεις φορές υποψήφιος, αυτή είναι η ώρα του να φέρει επιτέλους το χρυσό στο σπίτι.

 

Β’ γυναικείου ρόλου

 

Emily Blunt, “Oppenheimer”

Danielle Brooks, “The Color Purple”

America Ferrera, “Barbie”

Jodie Foster, “Nyad”

✓Da’Vine Joy Randolph, “The Holdovers”

 

Η Randolph έχει σαρώσει τόσο σταθερά τα φετινά βραβεία που σχεδόν αναμένεται να πάρει και αυτό το αγαλματίδιο και μόνο από κεκτημένη ταχύτητα. Η ερμηνεία της ως θλιμμένη μαγείρισσα στο «The Holdovers» δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη και δίνει στην επιτροπή την καλύτερη ευκαιρία να αναγνωρίσουν μια ταινία που πολλοί από αυτούς αγάπησαν. Η νίκη της είναι τόσο σίγουρη που αυτό το στοίχημα αποκλείεται να σε πάει «κουβά».

 

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

 

“American Fiction”

“Barbie”

“Oppenheimer”

“Poor Things”

“The Zone of Interest”

 

Ακόμη μια κατηγορία με τρεις διεκδικητές. Ο νικητής της καλύτερης ταινίας παίρνει σχεδόν πάντα πρώτα ένα τρόπαιο σεναρίου, αν και το «Oppenheimer» δεν διεκδικεί δάφνες για αυτήν την κατηγορία. Στο μεταξύ, η «Barbie» ήλπιζε να προκριθεί ως πρωτότυπο σενάριο μέχρι που η ακαδημία έκρινε ότι ήταν ένα διασκευασμένο έργο και ως εκ τούτου έπρεπε να ανταγωνιστεί σε μια πιο σκληρή κατηγορία. «Προβλέπω ότι ο τελικός νικητής θα είναι το «American Fiction», μια δημοφιλής ταινία για τη συγγραφή (βασισμένη στο μυθιστόρημα του Percival Everett του 2001, «Erasure») που σημείωσε ακόμη μια νίκη-έκπληξη στην ίδια κατηγορία στα BAFTA», υπενθυμίζει ο αρθρογράφος των ΝΥΤ.

 

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ

 

“The Teachers’ Lounge,” Germany

“Io Capitano,” Italy

“Perfect Days,” Japan

“Society of the Snow,” Spain

✓“The Zone of Interest,” United Kingdom

 

Με απλά λόγια, δεν πρέπει ποτέ να στοιχηματίζετε ενάντια στον υποψήφιο για την καλύτερη ταινία σε αυτήν την κατηγορία. Αν η Γαλλία είχε υποβάλει το «Anatomy of a Fall», θα είχαμε ένα πραγματικό ντέρμπι. Χωρίς αυτό, η «Ζώνη Ενδιαφέροντος» κερδίζει την κούρσα.

 

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

 

“The Fire Inside” (“Flamin’ Hot”)

“I’m Just Ken” (“Barbie”)

“It Never Went Away” (“American Symphony”)

“Wahzhazhe (A Song for My People)” (“Killers of the Flower Moon”)

“What Was I Made For?” (“Barbie”)

 

Αν και η ζωντανή ερμηνεία του “I’m Just Ken” του Ράιαν Γκόσλινγκ θα είναι σχεδόν σίγουρα ένα Από τα highlights της τελετής των Όσκαρ, ανταγωνίζεται σε αυτή την κατηγορία το “Barbie” της Billie Eilish “What Was I Made For?” — και οι ψηφοφόροι των Όσκαρ λατρεύουν την Billie Eilish, η οποία κέρδισε στο παρελθόν σε αυτήν την κατηγορία για το τραγούδι της James Bond «No Time to Die». Και αυτό το τραγούδι είναι ακόμα καλύτερο από εκείνο.

 

Billie Eilish - What Was I Made For? (Official Music Video)

 

 ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

 

“Barbie”

“Killers of the Flower Moon”

“Napoleon”

“Oppenheimer”

“Poor Things”

 

Όσο εντυπωσιακά κι αν είναι τα ρούχα της Barbie, οι ψηφοφόροι των Όσκαρ έχουν αποδείξει ξανά και ξανά ότι όσον αφορά αυτή την κατηγορία, προτιμούν ρούχα εποχής με πολλά δραματικά φορέματα. Με βάση τ ότι, το εκκεντρικά κοστούμια του “Poor Things” θα πρέπει να επικρατήσει.

 

POOR THINGS | Official Trailer | Searchlight Pictures

 

ΚΑΛΥΤΕΡΟ MAKE-UP/ΜΑΛΛΙΑ

 

“Golda”

“Maestro”

“Oppenheimer”

✓“Poor Things”

“Society of the Snow”

 

Ποιο είναι το πιο ισχυρό προσθετικό;: η ψεύτικη μύτη του Bradley Cooper ή το πηγούνι Frankenstein του Willem Dafoe; Η αντιπαράθεση μεταξύ του “Maestro” και του “Poor Things” «με έχει μπερδέψει» δηλώνει εδώ ο αρθρογράφος: «Οι ψηφοφόροι προτιμούν συνήθως τη μεταμόρφωση και τη γήρανση που εμφανίζονται στο “Maestro”, αλλά το “Poor Things” είναι ο ισχυρότερος διεκδικητής. Εάν θέλετε να το παίξετε με ασφάλεια, επιλέξτε “Maestro”. Εάν είστε διατεθειμένοι να ακολουθήσετε ένα προαίσθημα, όπως εγώ, τότε το “Poor Things” είναι το spoiler».